newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

האירוניה: מחמוד עבאס היה צריך אישור מהצבא כדי לחלוק כבוד אחרון לפרס

מאת:
השאירו תגובה
א א א

כתב: מיכאל שפר עומר-מן

לפי כללי הפרוטוקול הדיפלומטיים, ביקורים של ראשי מדינות מטופלים על ידי משרד החוץ. לכן עם מותו של הנשיא לשעבר שמעון פרס היה ברור שמשרד החוץ פותח חדר מצב ומנהל את שטף המנהיגים וראשי המדינות הזרים שנעמדו בתור כדי להגיע להלוויה. כל הלוגיסטיקה סביב כל הביקורים האלה מנוהלת על ידי משרד החוץ.

כלומר – כל הביקורים חוץ מאחד. כדי להגיע להלוויה הנשיא הפלסטיני מחמוד עבאס נאלץ להגיש בקשה לקצין בצבא. כמה אירוני שעל מנת להשתתף בהלווייתו של שותפו למו"מ על עצמאות פלסטינית ועל הגדרה עצמית, נאלץ הנשיא הפלסטיני לבקש אישור מהצבא הכובש.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, הגוף הצבאי המוקדש לניהול החיים האזרחיים תחת המשטר הצבאי, הודיע שהעביר את הבקשה לראש הממשלה, ש"אישר" לעבאס לנסוע מרמאללה לירושלים.

בעיניי רבים שמעון פרס ייצג את השאיפה ולפעמים אפילו את התקווה לשלום. זה בהחלט דבר ראוי. אבל מורשתו של שמעון פרס כוללת בתוכה גם את כל הסיבות לכך שהשלום כיום נראה רחוק מאי פעם. העובדה שעבאס היה זקוק לאישור מהצבא – שנותן לו מסמכי VIP כדי שיוכל לעבור במחסומים על אדמתו – כדי לתת כבוד אחרון לפרס היא תזכורת עגומה לכך שגם במסגרת המו"מ על הקמת מדינה פלסטינית, עד היום לא באמת זכו הפלסטינים באיזושהי מידה של ריבונות.

מיכאל שפר עומר-מן הוא עורך האתר 972+, ושם פורסמה באנגלית גרסה ארוכה יותר של הפוסט הזה

> פרס גאמפ: האיש שהיה שותף לכל החלטה אסונית שקיבלה ישראל

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf