newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

באר שבע: בן 7 וחצי שנפל קורבן לאלימות נאלץ לעבור לבית ספר אחר

מאת:
השאירו תגובה
א א א

תלמיד כיתה ב' מבאר שבע נפרד השבוע מחבריו לכיתה באחד מבתי הספר היסודיים בעיר. החל משבוע הבא הוא לא ילך לבית הספר לאחר שלטענת הוריו נפל קורבן לאלימות מידי ילד אחר מכיתתו, ולאור העובדה כי מערכת החינוך בעיר לא הצליחה לטפל במקרה והילד המותקף עדיין פוחד להגיע לבית הספר.

ש' וא', הוריו של הילד – הוא איש חינוך, היא מאמנת תעסוקתית – החליטו כי לא ישלחו עוד את בנם בן השבע וחצי לכיתה, לאחר שלדבריהם במקרה אחד צילם ילד מהכיתה את בנם בשירותים והראה את תמונתו לילדים אחרים בבית הספר, ובמקרה אחר תקף אותו בקרש. לאור העובדה שבית הספר בחר להאשים דווקא את בנם בכך שנפל קורבן לאלימות הם החליטו "לא לשלוח אותו למערכת חינוך שבה הוא לא מרגיש מוגן".

"אני מאוד כועס", אומר ש', אביו של הילד. "אני שולח ילד לבית הספר. פעם אחת הוא מוטרד מינית ובפעם השנייה מכים אותו ומה יוצא? רוצים שאעביר את הילד לבית ספר אחר, במקום להרחיק את הילד המכה".

האב סיפר על השתלשלות האירועים: "בפעם הראשונה, הילד הפוגע צילם את הבן שלי בשירותים והראה את הצילום לכל הכיתה. זו הטרדה מינית של ממש. הבן שלי הושפל בעיניי חבריו לכיתה וחזר הביתה בטראומה. במשך הזמן נמשכו ההצקות ולפני שלושה שבועות הילד הפוגע זרק על בני קרש ופגע בו. אני לא מבין כיצד נותנים לאלימות כזו להתקיים בין כותלי בית ספר". "בני ילד שקט, הוא ילד שחונך לסובלנות, לאהבה, הוא לא אוהב להשתולל ובטח שלא לקחת חלק במעשי קונדס. מדברים על חינוך בבאר שבע – זה החינוך? אנחנו, כהורים, לא היינו מוכנים שהילד יעבור לבית ספר אחר, כי הוא לא עשה כלום, לא פגע. המערכת בבאר שבע מתקשה, ככל הנראה, להתמודד עם ילדים אלימים והם אלה הנותנים את הטון בכיתה".

"אני לא רוצה לעשות שיימינג לבית הספר בו הילד שלי למד, אלא לדבר על בעיה בכלל במערכת החינוך הארצית והמקומית", הוא מדגיש. בינתיים, ההורים נאלצו לפנות לעורכת דין, על מנת, לדבריהם, לדאוג שלא יפגעו בבן שלהם.

ממחוז הדרום במשרד החינוך נמסר כי "הנושא מוכר למשרדנו ומטופל על ידי כלל גורמי המקצוע הרלוונטיים באמצעות הכלים החינוכיים והטיפוליים העומדים לרשות בית הספר".

> עיר הבה"דים: המכה הכלכלית שפוגעת בתושבי הנגב

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
דברים שרואים בתמונה (צילום: צלם)

דברים שרואים בתמונה (צילום: צלם)

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf