newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

יאיר לפיד יוצא נגד התנועה הקיבוצית, ושוברים שתיקה משלמים את המחיר

מאת:
השאירו תגובה
א א א

אתמול בבוקר (שישי) כתב יאיר לפיד סטטוס זועם בפייסבוק נגד השמאל. הפעם על הכוונת: התנועה הקיבוצית, שמתוארת על ידי לפיד כמי שירדה מהפסים.

על מה ולמה? כי לאירוע שאורגן עבור בני נוער של התנועה הוזמנו אנשי "שוברים שתיקה", ש"מכפישים את מדינת ישראל" עם "עדויות שאין דרך לאמתן, שמאשימות את צה"ל בפשעי מלחמה שלא היו ולא נבראו".

כמובן שמכיוון שמדובר ביאיר לפיד, הסטטוס הזה היה בעצמו רווי בשקרים ועיוותים, ובתנועה הקיבוצית הגיבו לו. לאחר שראו שהתגובה שלהם נעלמת שוב ושוב מהפייסבוק של לפיד – פרסמו אותה בעמוד שלהם.

ומה אומרים בתנועה הקיבוצית? לצד התיקונים העובדתיים המתבקשים מבהירים בתנועה שבאירוע דיברו גם "נציגים של הבית היהודי, קציני צה"ל ששוחחו על שירות משמעותי, חיילים בודדים שסיפרו על אופי שירותם, נציגים ממפלגת כולנו שעסקו במצב החברתי, פורום המשפחות השכולות, התנועה לעתיד הנגב המערבי". עוד אמרו שם שהתנועה רוצה לחשוף בני נוער "לתפיסות עולם שונות", והדגישו את הפרופיל הקרבי של בני הנוער מהקיבוצים.

רק שתי מלים לא מופיעות בתגובה הזאת: "שוברים שתיקה". בתנועה הקיבוצית בוחרים להתגונן מפני ההתקפה הימנית של לפיד לא באמצעות חיזוק הלגיטימציה של הדוברים שהם עצמם בחרו להביא, אלא באמצעות הוכחת פטריוטיות באמצעות מפגן קצינים וימנים. השתיקה של התנועה על שוברים שתיקה נשמעת כהתנצלות. "נכון, הבאנו את מי שאין להזכיר את שמם, אבל תראו היה גם סגן אלוף שעודד גיוס לקרבי".

לפיד לא הסס לרגע, והגיב לתנועה הקיבוצית ואמר שהם נותנים לגיטימציה לשקרנים (לשקרים שלו עצמו, שנחשפו, לא התייחס).

זהו דיאלוג פייסבוק קטן, כמעט שולי, שוודאי יישכח תוך כמה ימים. אבל הוא מדגים להפליא את הדרך שבה עובדים השקרים על השמאל והדה-לגיטימציה כלפיו. אחרי מספיק זמן שמטנפים על שוברים שתיקה (או בל"ד, נגיד), אז אפשר לעבור שלב ולטנף על כל מי שבכלל נראה דומה להם, או באותו חדר איתם. לפיד חושב שזה הגיוני לתקוף את התנועה הקיבוצית על זה שנתנה במה (לצד מלא אחרים) לשוברים שתיקה, ובתנועה הקיבוצית חושבים שהדרך להתגונן היא להוכיח שבעצם הם הזמינו גם חיילים וימנים. זוהי, לשיטתם, ההוכחה שהם "בסדר". ולא, למשל, שאין שום פסול בהזמנת "שוברים שתיקה". את אותו הדבר אנחנו רואים במחנה הציוני, פעם אחר פעם, בווריאציות שונות, לקראת וגם מאז הבחירות.

ודבר אחרון צריך להזכיר: שוברים שתיקה לא משקרים. לא ידוע לי על מקרה אחד שבו נתפסו שוברים שתיקה בשקר. למעשה, ידוע לי רק על מקרה שבו ניסו להכשיל אותם בשקר – ומנגנוני הביקורת הפנימית שלהם עלו על זה. כל עדות שמתפרסמת אצל שוברים שתיקה נבדקת ומוצלבת ביסודיות ראויה לציון לפני שהיא מתפרסמת. מה שאי אפשר להגיד על יאיר לפיד.

(ועוד לא אמרנו כלום על השיוך של התנועה הקיבוצית לשמאל, לטענת לפיד. אבל זה לפעם אחרת)

> שוברים שתיקה: כך אספנו את עדויות החיילים מ"צוק איתן"

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן

oembed

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf