newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

מנסור עבאס כוכב עליון

מנסור עבאס מנסור עבאס מנסור עבאס מנסור עבאס מנסור עבאס מנסור עבאס מנסור עבאס מנסור עבאס מנסור עבאס מנסור עבאס מנסור עבאס מנסור עבאס מנסור עבאס מנסור עבאס

מאת:

לא כל יום, ממש לא כל יום, מגיע כוכב על כזה לעולמנו. חכם, מקצועי, מנוסה, פוליטיקאי בחסד, איש לבבי וגם סקסי בטירוף. מנסור עבאס – מתת האל לאנושות!

מוביל קו יותר חברתי, פתוח לשותפויות, שקול ומתון. מנצור עבאס, יו"ר רע"מ (צילום: אורן זיו)

מוביל קו יותר חברתי, פתוח לשותפויות, שקול ומתון. מנצור עבאס, יו"ר רע"מ (צילום: אורן זיו)

הבה נתרכז במחמוד עבאס. בניסיון לעצור את הקריסה ומתוך היענות ללחץ אירופי ממושך, הכריז עבאס בדצמבר שעבר על קיום בחירות בשלוש פעימות: למועצה המחוקקת של הרשות הפלסטינית, לנשיאות הרשות ולמועצה הלאומית הפלסטינית של אש"ף. הוא עשה זאת לאחר שפתח, חמאס והארגונים הקטנים חתמו ופרסמו מסמך, שמתווה את מסגרת הבחירות.

החתימה של חמאס על המסמך הייתה בעיניו של אבו מאזן קלף מנצח, ובניגוד להתחייבותו לא לרוץ לכהונה נוספת, הוא החליט להתמודד שוב בבחירות לנשיאות. אבו מאזן ראה במסמך כתב כניעה של חמאס. אך למעשה חמאס עשה זאת בהמשך לשינויים במדיניותה שעליהם כתבנו כאן.

חמאס התחייבה לשמור על החוק הבינלאומי, להקים מדינה בגבולות 1967 ובירתה מזרח ירושלים, להכיר באש"ף כמסגרת גג לגיטימית ובלעדית, לנהל מאבק עממי בדרכי שלום ולהעביר את השלטון הנפרד ברצועת עזה לרשות הפלסטינית. עבאס שלח את המסמך לממשל החדש בארצות הברית ולמדינות אירופה בתקווה, שהן תתמוכנה בקיום בחירות בהשתתפות חמאס, ותלחצנה על ישראל לאפשר את עריכתן על פי הסכמי אוסלו, כולל במזרח ירושלים.

סיפור חיים מעורר השתאות. פידא ג'ריס (באדיבות פידא ג'ריס)

עתה, שלושה שבועות לפני הבחירות הראשונות בסדרה, אפשר לסכם שאבו מאזן היה אופטימי מדי. בזירה הבינלאומית, שדה הפעולה היחיד של אבו מאזן לקידום עצמאות פלסטינית, הוא נחל כישלון. ארה"ב לא הגיבה לפניותיו, והנושא לא על סדר יומה. הוא שלח שלוש אגרות למדינות אירופה, שלא נשאו פרי אף שהן לחצו עליו לקיים בחירות. רק השבוע, בעקבות פגישת שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מלכי עם עמיתו האירופי ג'וזף בורל, הצהיר האחרון על תמיכה בקיום הבחירות, כולל בירושלים.

אולם ההצהרה חסרת משמעות, שכן באה לאחר הדלפות שאבו מאזן החליט לבטל או להשעות את הבחירות בגלל סירובה של ישראל לאפשר את עריכתן בירושלים. זאת ועוד, ישראל הודיעה לפלסטינים על התנגדותה לבחירות בירושלים, עצרה מועמדים ולא אישרה את כניסתם לישראל של משקיפים אירופים שאמורים היו, כבעבר, לפקח על טוהר הבחירות.

אבו מאזן גם לא חזה את ההתפתחויות בזירה הפנימית. ההכנות לבחירות הזריקו חיים למערכת פוליטית, שהוא ובכירי הפתח ניוונו. אבו מאזן חשב שהוא יוכל לשלוט על תהליך המיסוד הפוליטי, ופתח יתחרה מול חמאס ראש מול ראש. התוצאה היא שלושים ושש רשימות, מהן שלוש מייצגות את ממסד הפתח הקלאסי: הרשימה של אבו מאזן, הרשימה של מרוואן ברגותי ונאסר אל-קידווה והרשימה של תומכי מוחמד דחלאן. לצידן רצים החמאס, החזית העממית והחזית הדמוקרטית ומספר רב של רשימות עצמאיות.

בציבור נוצר מומנטום והציפיות גואות לחולל שינוי בהנהגה באמצעות הבחירות. הרמזים שיוצאים מהמוקטעה על הכורח לדחות או לבטל את הבחירות בגלל חוסר נכונותה של ישראל לאפשר לירושלמים להצביע מתקבלים בביקורת, כפי שכתב בכר זועבי כאן. המבקרים העלו שורה של רעיונות כיצד לעקוף את האיסור הישראלי, כולל הצבת קלפיות במסגדים וכנסיות, הצבעה אלקטרונית ואפילו ויתור כולל על הצבעתם של 6300 הירושלמים, שאמורים להצביע בחמישה סניפי דואר המצויים בתוך השטח שישראל סיפחה.

זה בצחוק

זה רק פוסט ניסוי

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן

מוש הפוך

איזה יופי, כותרת נהדרת ומוצלחת שמלא יקראו

ומשנה לא פחות מרתק, ונפלא, ומקסים, וחמוד, וחתול. ומשנה לא פחות מרתק, ונפלא, ומקסים, וחמוד, וחתול. ומשנה לא פחות מרתק, ונפלא, ומקסים, וחמוד, וחתול. ומשנה לא פחות מרתק, ונפלא, ומקסים, וחמוד, וחתול

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf