newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

מדברים על הפיל שבחדר: שנתיים לשיחה מקומית

לכבוד יום ההולדת - רצינו להגיד תודה

מאת:

היום לפני שנתיים עלינו לאוויר.

את מה שהיה לנו להגיד בשנתיים האלה לא התביישנו ולא חששנו לומר כאן, באתר, יום-יום, במגוון הגדול של הקולות של הבלוגריות והבלוגרים שהם שיחה מקומית.

על מה דיברנו? לא מעט על הפילים שבחדר. לפי בדיקת גוגל בין היתר הוזכרו כאן המילה "כיבוש" 3,110 פעמים, "חינוך" – 3,230 פעמים, "מזרחים" (בהטיות שונות) – 1,653 "אשכנזים" – 976, ו"פלסטינים" – 8,010 (וואו). "נתניהו" – 1,360.

כתבנו על "באר שבע" 431 פעמים, על "ירושלים" 1,070, על "עזה" 1,870 ועל "אתיופיה" – 2,760. ראשי התיבות להטב"ק הופיעו פה 3,750 פעמים, 2,060 פעמים הזכרנו "עובדים" ו-6,060 פעמים "הפגנות" ו"מפגינים".

המילה "שמאל", אומר גוגל, הוזכרה פה 1,960 פעמים, ו"צריך" – גם 1,960, לגמרי במקרה (או שלא). הנאצים לעומת זאת הוזכרו רק 21 פעמים. הישג לא רע, לדעתנו.

*

מה שחשוב לנו עכשיו, ביום ההולדת שלנו, זה להגיד תודה. שיחה מקומית הוא פרויקט שמבוסס על התנדבות ועל רצון טוב. קודם כל של הבלוגריות והבלוגרים, הצלמות והצלמים, המתרגמות והמתרגמים, וכל מי ששולחים לנו כתבות וטורים – שיחד יוצרים את האתר הזה. למעלה מ-3,500 פוסטים פורסמו כאן בשנתיים האחרונות. תודה לכל מי שכתבו אותם, ותודה גם ליועץ המשפטי שלנו, למאייר, לצוות התכנות וכל יתר מי שיצרו את המעטפת כדי שזה יקרה.

ותודה גם לקוראות ולקוראים, 1.6 מיליון מכם, שנכנסתם 5.5 מיליון פעמים לאתר ביחד, לקרוא את הפוסטים האלה, להגיב, להתווכח ולשתף. ההצלחה שלנו מבוססת לא פחות עליכם, ותודה על כך.

ותודה אחרונה, גדולה במיוחד, לאלו ביניכם שבחרו לתמוך בנו ולעזור לנו בתרומות כספיות, חד פעמיות או קבועות, בסכומים קטנים או גדולים. כיום כשליש מתקציב העמותה שמפעילה את האתר, עמותת 972, מבוסס על תרומות של קוראות וקוראים, וזה הישג שאנחנו מאוד גאים בו. נשמח אם תעזרו לנו להגיע לאחוז גבוה אפילו יותר.

בואו נמשיך ביחד לעשות תקשורת אחרת, עצמאית, אקטיביסטית, מחויבת לדמוקרטיה, התנגדות לכיבוש וחתירה לשלום, שוויון, צדק חברתי, שקיפות וחופש המידע. זו השיחה שאנחנו רוצות ורוצים לנהל.

שיחה מקומית.

*

שיחה מקומית הוא פרויקט של עמותת 972, ארגון Just Vision וקולקטיב הצלמים אקטיבסטילס

שנתיים לשיחה מקומית - תודה

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
דברים שרואים בתמונה (צילום: צלם)

דברים שרואים בתמונה (צילום: צלם)

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf