newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

על אפה ועל חמתה של התקשורת המתעלמת, מני נפתלי הוא גיבור עממי

בזמן שהתקשורת סיקרה באדיקות את האסונות של כוכבי פופ וקולנוע ואת הדיווחים של ניקול ראידמן מהמטבח המתקלף בבלפור, נפתלי עמד לבדו בחזית המחאה נגד השחיתות השלטונית והפך לסמל האמיתי של השקופים

מאת:

כותבת אורחת: כרמלה כהן שלומי

זה החל באחד מני נפתלי, איש משפחה ששימש אב-בית במעון ראש הממשלה, ואשת אותו ראש התעמרה בו, ופנה לבית משפט וזכה ומצא עצמו נאבק על פרנסה אחרי שנחסם מכל כיוון באין מושיע.

בצר לו גמר אומר להפגין, וצבר סביבו חברים למיאוס בשחיתות שלטונית שצברה גם היא הוכחות נוספות וחוטים שהשתרגו לכאורה עד ראש הממשלה. וכך עמדה הקבוצה הקטנה שהתקבצה סביבו, והם נשאו שלטים שכתבו בעצמם מול בית היועמ"ש בפ"ת, עיר לא תל-אביבית בעליל, שלא תבעיר את חמתם של משביתי השמחות ואיש לא יוכל להלין על 'מחאת מפונקים שירשו דירה ברוטשילד'. ובאו שוטרים ובקשו לאסור על ההפגנה הקטנה ועצרו אנשים, אבל ההפגנה הזעירה צברה אוהדים וגדלה משבוע לשבוע ונקבצו אליה כל מיני טוענים כנגד וכל אחד צעק את שחסר לו.

אבל בתקשורת הסבו מבט הצידה ולא סיקרו אלא עמדו בפרץ והשיבו את רוחו של הציבור המנומנם בשלל כתבות קיץ, ועקבו בדבקות עיתונאית חסרת פניות אחר השבר שפקד את העולם, כלומר הבידור. טרגדיה רדפה טרגדיה, כוכב 'היי פייב' שטבע, כוכבת 'קלרה הקדושה' שקפצה וכוכבת 'פוקס' שהוטחה, או שהעבירו בשידור חי ודחקו חדשות אחרות כי מה לנו חדשות אם ניקול ראידמן מדווחת מהמטבח המתקלף בבלפור, הישארו עמנו, או שידור ישיר מבטל חדשות מגני התערוכה, שם נישא נאום השם מול קהל ליכודי מריע ולנוכח יער שלטים מוכנים, נאום נוקב ומאחד של מנהיגנו האהוב המזהיר מהפיכה שלטונית המתרחשת ברגעים אלה ממש.

> לא רק נתניהו: גם רבין ובגין היו שותקים מול טראמפ

מחלץ שתיקה רועמת ותמוהה מאלה שצריכים לעמוד אתו בחזית המאבק בשחיתות ולהכות איתו בתופים גדולים, מני נפתלי (יונתן זינדל/פלאש90)

שתיקה רועמת ותמוהה

וישבו פרשנים באולפן, וכל מי שעזב את משמרתו בנקודת השידור בבית החולים בו אושפזה הדוגמנית או השחקנית או הזמר כדי לעמוד מקרוב אחר ההחלמה ולהביא לראיון בלעדי שכנה או דוד, כי לא אלמן ישראל ומערכת החדשות ערוכה לכל תרחיש בלהות. וכך מצאה עצמה הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון עוקבת בדבקות עיתונאית מרשימה אחר אירועים שלבטח ישנו את פני המדינה.

וכל אותו זמן, כ-40 שבועות שהם כמעט 10 חודשים, עמדה קבוצה קטנה והמשיכה להפגין בפתח תקווה, הרחק מעין הציבור, רחוק מחלונות בית היועמ"ש, והפכה עם הזמן לאלפים. תמהני לאן נעלמו כל אותם פעילים מזרחים שחרפו נפשם על מזבח שמלתה של מירי רגב, אך לא מצאו לנכון לעמוד לצדו של בחור מזרחי נטול קשרים והון שמוביל לבדו מערכה נגד ראש ממשלה אשכנזי למהדרין. אבל מני נפתלי, גיבור אמיתי ואמיץ מאין כמותו של השקופים, סמל אמיתי, גם לכך שהשיירה עוד נגועה בגזענות ממסדית, ניצב לבדו. כלבי השמירה מבית, אתם יודעים איזה בית, פתאום ערופי שפתיים. הפתעה.

מני נפתלי, מנהיג עממי שעוד יכנס להיסטוריית המאבקים החברתיים, מחלץ שתיקה רועמת ותמוהה מאלה שצריכים לעמוד אתו בחזית המאבק בשחיתות ולהכות איתו בתופים גדולים. וזה, אם תשאלו אותי, מעצבן נורא.

כרמלה כהן שלומי, עוסקת זעירה, כותבת המון וסופרת מעט. סיפור שכתבה מופיע בספר "עד קצה הזריחה" שיצא לאור השנה.

> למה אני מתעקש לקרוא לעצמי שמאל

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf