newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

מחנה קיץ לנוער שמחפש אלטרנטיבה

ביער הפיות יתקיים מחנה קיץ אקולוגי, לנוער שרוצה לשמוע ולדבר על מגדר וכיבוש, סביבה ולהט"ב, כיבוש וזכויות בעלי חיים. איך כל זה מתחבר ואיך אפשר להיאבק לשינוי? כל מה שבנט לא רוצה שתדברו עליו

מאת:

ביום העצמאות האחרון נקלעתי לשיחה עם ארבעה צעירים, בשנות העשרה המאוחרות או העשרים המוקדמות שלהם. השיחה שהתחיל מטבעונות וזכויות בעלי חיים, גלשה לקהילת הלהט"ב הירושלמית והמשיכה למעצר של עהד תמימי והמשפט שעוד התנהל נגדה אז, לצעדת השיבה בעזה ולגיאופוליטיקה של המזרח התיכון.

אני מודה שכל החוויה קצת הפתיעה אותי. הרעיון של לנהל שיחה פוליטית כזאת עם צעירים שסתם הסתובבו להם במרכז העיר ירושלים, ועוד ביום העצמאות, ושהשיחה הזאת תהיה מעניינת, מעוררת מחשבה ומלאת הקשבה הרגיש לי קצת כמו מדע בדיוני. אבל זה קרה, הצעירים האלו, שלא ידעו דבר וחצי דבר ממציאות הכיבוש, רצו לשמוע, רצו לדעת. וכמו הצעירים האלו, יש המון צעירים סביבנו שלא יוצא לנו לנהל את השיחות הללו איתם.

לעומת הדור של ההורים או הסבים שלנו שבו תושבי נתיבות היו עושים קניות בעזה, וירושלמים היו נוסעים לטיול ברחובות בית לחם, לדור שלנו כבר אין את זה. אנחנו הדור של אחרי המחסומים, אחרי מדיניות אישורי הכניסה, אחרי החומה.

אנחנו דור שמבחינתו לא רק עזה היא מליון שנות אור מאיתנו, אלא גם רמאללה העיר שנושקת לירושלים. וגם סילוואן, או שייח ג'ראח או וואדי ג'וז – שכונות במרחק הליכה ממרכז ירושלים אלא שרוב הצעירים המערב-ירושלמים לא יודעים מה הן, איפה הן, ובטח ובטח לא מה המעמד החוקי של התושבים הפלסטינים של השכונות האלו – תושבים ולא אזרחים, שחיים בפחד תמידי לאבד את התושבות הזאת עם כל המשתמע מכך.

מחנה הקיץ האלטרנטיבי לנוער 2013 (התמונה באדיבות העמוד מחנה קיץ אלטרנטיבי)

מחנה הקיץ האלטרנטיבי לנוער 2013 (התמונה באדיבות העמוד מחנה קיץ אלטרנטיבי)

אחד האתגרים הגדולים שלנו זה להבין איך אנחנו מדברות עם הצעירים והצעירות האלה, איפה אנחנו פוגשים אותם, איך אנחנו מתחילות שיחה איתן, על הכיבוש, על דיור ציבורי, על רצח נשים, על הקלות להוצאת רשיונות נשק, על תרבות של הטרדה מינית ומגדרית, על איגודי העובדים החדשים שמנסים לקום סביבנו.

בימים אלו קבוצת אקטיביסטים מקימים לתחייה פרוייקט שזו בדיוק מטרתו – לתת לנוער שרוצה לדעת עוד על נושאים פוליטיים מרחב בטוח לעשות את זה. מחנה הקיץ האלטרנטיבי לנוער, שפעל לסירוגין ב-13 השנים האחרונות, מאגד פעילות פמיניסטיות, פעילים סביבתיים, פעילות זכויות בעלי חיים, פעילים נגד הכיבוש, פעילות להטב"קיות ועוד כדי לחשוף נוער שרוצה לשמוע לכל התכנים האלו.

הרעיון הוא לא רק לדבר על צורות הדיכוי שאנו רואות סביבנו, אלא גם על הכלים שיש לנו להאבק בהם; על המאבקים של השמאל הישראלי – במובן הרחב ביותר של המושג – שהצליחו, מה אנחנו יכולות ללמוד מהם, ואיך להמשיך אותם.

באמצע יער בכרמל, עם תשתית אקולוגית ואוכל טבעוני, אנחנו מזמינות נוער להתווכח, ללמוד וליצור אלטנרטיבה שלא משרד החינוך ולא שאר המציאות הישראלית של ימינו רוצים לאפשר. אז אם גם אתם נתקלים בבני ובנות נוער כמו ארבעת הצעירים ההם, שרוצים להקשיב, לדעת, להשמע, תדעו שיש להם מקום.

סהר ורדי היא אקטיביסטית ירושלמית.

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf