newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

דיווח: ישראל ביקשה מגרמניה לא לממן העמותה של שיחה מקומית

לפי העיתון הגרמני "טאגסצייטונג", ישראל טוענת שהעמותה, המפעילה את מגזין 972+ ואת שיחה מקומית, "מאשימה את ישראל באפרטהייד". קרן היינריך בל: מתקפה על 972+ היא מתקפה על מגוון הדעות בישראל ועל עיתונאים בעלי שם

מאת:

ישראל ביקשה מממשלת גרמניה ללחוץ על שתי קרנות בעלות נטיות שמאלית להפסיק לממן את עמותת "972 לקידום עיתונות אזרחית", המפעילה את אתר שיחה מקומית ואת מגזין 972+, כך נודע ל"שיחה מקומית" על פי דיווח בתקשורת הגרמנית.

התרומה הכוללת משתי הקרנות, קרן היינריך בל וקרן רוזה לוקסמבורג, מהווה רק 9 אחוז מכלל התקציב של העמותה לשנת 2018. בשנתיים האחרונות כ-40 אחוז מהתקציב שלנו מגיע מתמיכה של הקוראות והקוראים. שתי הקרנות הבטיחו להמשיך את תמיכתן למרות הלחץ הפוליטי.

על פי העיתון הפרוגרסיבי "טאגסצייטונג", שפרסם את הסיפור, ממשלת ישראל שלחה מכתב לממשלת גרמניה ובו ביקשה "לחשוב לעומק מחדש" על תמיכתה בעשרות ארגוני זכויות אדם בישראל, וכן בארגונים יהודיים בגרמניה.

המכתב, הכולל שבעה עמודים, האשים את הארגונים הלא-ממשלתיים בכך שהם מתערבים בענייניה הפנימיים של ישראל ומקדמים פעילות אנטי-ישראלית. המכתב הזכיר במפורש את מגזין 972+ וטען שהוא פועל נגד האינטרסים של ישראל, משום ש"הכותבים מאשימים את ישראל באפרטהייד בדרך קבע".

לפי הדיווח, ישראל ביקשה גם לעצור מימון לארגוני זכויות אדם נוספים. אנגלה מרקל עם בנימין נתניהו בביקורה האחרון בישראל ב-2018 (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)

לפי הדיווח, ישראל ביקשה גם לעצור מימון לארגוני זכויות אדם נוספים. אנגלה מרקל עם בנימין נתניהו בביקורה האחרון בישראל ב-2018 (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)

קרן היינריך בל תיארה את ההאשמות כאבסורדיות. "למרבה הצער, כבר כמה זמן אנחנו רואים שהלחץ על עמותות המבקרות סוגי מדיניות של ממשלת ישראל – גובר", אמר ל"טאגסצייטונג" דובר של הקרן, הקשורה למפלגת הירוקים. "[מתקפה] על אתר ביקורתי כמו 972+, המשקף את מגוון הדעות בישראל, היא גם מתקפה על עיתונאים בעלי שם בישראל".

ארגונים אחרים שעלו על הכוונת של הממשלה במכתב, לפי דיווח העיתון, הם "קואליציית נשים לשלום", "שוברים שתיקה" ו"בצלם", הנתמכים על ידי קרנות גרמניות אחרות.

ממשלת גרמניה לא אישרה או הכחישה שממשלת ישראל היא שניסחה ושלחה את המכתב, אף שהיא אכן מסרה לעיתון שהיא נמצאת בשיחות עם ישראל בנושא. המשרד לעניינים אסטרטגיים הכחיש שהוא שלח את המכתב.

עמותת "972 לקידום עיתונות אזרחית" היא המו"ל-במשותף של אתר "שיחה מקומית", יחד עם ארגון "ג'אסט ויז'ן". בנוסף היא מפעילה את מגזין 972+, כלי תקשורת עצמאי באנגלית שהוקם ונמצא בבעלותם של עיתונאים ישראלים ופלסטינים המחויבים לסיום הכיבוש ומקדמים ערכים דמוקרטיים ואת חופש המידע.

ממשלת ישראל פועלת בשנים האחרונות בניסיון לחבל ולהעלים קולות ביקורתיים בחברה הישראלית, בעיקר קולות המבקשים לשים קץ לכיבוש וחושפים הפרות של זכויות אדם כלפי פלסטינים וכלפי קבוצות מוחלשות אחרות. אחת הדרכים לעשות זאת היא לצייר את הארגונים הפועלים נגד הכיבוש ולמען זכויות אדם כסוכנים המיישמים אג'נדות פסולות של ממשלות אירופיות זרות ואנטישמיות. רבים מהקמפיינים האלה נוהלו על ידי ארגונים כמו NGO Monitor ו"אם תרצו".

אנחנו בשיחה מקומית ובמגזין 972+ מעולם לא חשבנו שממשלת ישראל תומכת בעבודתנו, ואנחנו נמשיך לקדם עיתונאות נועזת ועצמאית, הנחושה להביא לסיום הכיבוש ולקדם זכויות אדם וערכים דמוקרטיים בישראל ופלסטין. העובדה שאנחנו רואים עכשיו שממשלת ישראל מעדיפה שכלל לא נתקיים רק מחזקת את נחישותנו.

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf