newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

הסליחה שלנו מתושבי עזה

ביום שלישי השבוע, ארבעה ימים לפני כיפור, נתכנס יחד בנווה שלום וואחת אל סלאם לשמוע על מה שקורה בעזה. לפני יום הדין, זו הסליחה שאנחנו צריכים לבקש

מאת:

כותב אורח: חזי שוסטר

יום הכיפורים מתקרב. נהוג ביום זה לבקש סליחה, מחילה, כפרה.

22 שנה הייתי מורה בבית ספר יסודי. נהגתי לתאר לילדים, יהודים וערבים, את התמונה של אלוהים על פי הסיפורים, האגדות והאמונה יושב לו על כסאו ומחשב את גורלם של בני האדם לשנה הבאה. ביום הכיפורים גורלם נחתם. לכן מתפללים וצמים האנשים, מבקשים על נפשם, מנסים לטהר ולהיטהר לפני מתן גזר הדין.

> מול בית הגזל בשייח ג'ראח קיבלנו, יהודים ומוסלמים, את פני השנה החדשה

הילדים התחברו לתיאור הזה. התחברו בצורה מסוכנת אפילו, הייתי אומר. השתדלתי להדגיש שוב ושוב שמדובר באגדות ואמונה, לא רציתי על מצפוני ילדים שיחזרו בתשובה בגללי, רחמנא ליצלן. נהגתי להשוות את הסיפור הזה לסיפור "ליילת אל קאדר", הלילה בשבוע האחרון של הרמדאן שבו על פי האמונה נפתחים שערי שמיים לתפילות המאמינים ובקשותיהם.

הסליחה שלנו

מי ראויים שנבקש מהם סליחה ביום הכיפורים הקרוב יותר מן האזרחיות והאזרחים (אם אפשר לקרוא להם כך) של רצועת עזה?! מדינת ישראל מטילה על הרצועה מצור הדוק. מחשבת כל פריט אשר נכנס אליה במשורה. בודקת כל בקשת יציאה לגופה ולפרטי פרטים ונותנת אישורים לעתים רחוקות, זאת על פי דיווחים של עמירה הס בעתון "הארץ".

אספקת החשמל לרצועה מספיקה לארבע שעות ביממה לכל אדם. ולא נשכח את האיום המתמיד במלחמה שמלווה תמיד בהרס עצום והרג רב בקרב אזרחים שאינם מכוחות הביטחון לרבות ילדים.

נכון, גם שלטון חמאס ראוי לו שיבקש סליחה מתושבי הרצועה. וגם הרשות הפלסטינית בראשות אבו מאזן. וגם מצרים של א-סיסי. אבל בראש ובראשונה מדינת ישראל ואזרחיה. ראוי שנשב עם עצמנו, נערוך חשבון נפש ונשאל מה עוד ניתן לעשות למען תושבי עזה.

במרכז הרוחני ב"וואחת אל סלאם ~ נווה שלום", אותו אני מנהל, נערוך ערב הזדהות עם תושבי עזה תחת הכותרת "غزّة على بالي Gaza On My Mind עזה במחשבותי".

בערב נדבר ונשמע סיפורים ועדויות מפי-ד"ר ראיד חאג' יחיא, רופא ילדים ופעיל חברתי בארגוני סיוע הומניטרי, חבר הנהלת רופאים לזכויות אדם, תושב וואחת אל סלאם ~ נווה שלום. נדבר עם רוני קידר, תושבת נתיב העשרה, חברה פעילה בארגון "קול אחר" הנושא על דגלו קשר עם תושבי הרצועה. את הערב תנחה מנחת הטלוויזיה רנין בולוס. בנוסף, נקיים שיחות סקייפ עם תושבי עזה.

יום שלישי – 26.9.2017 – במרכז הרוחני פלורליסטי בוואחת אל סלאם ~ נווה שלום. פתיחת דלתות – 19:30 הערב יתחיל בשעה 20:00.

חזי שוסטר הוא מורה ומחנך לשלום, תושב הכפר "וואחת אל סלאם – נווה שלום", ומנהל המרכז הפלורליסטי הרוחני בכפר.

> מעבר למסך הברזל של עזה. סיפור מאת דייב אגרס

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf