newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

האופוזיציה האמיתית חוגגת יומולדת

מאת:

קוראות וקוראים יקרים,

כשרק הקמנו את שיחה מקומית – היום (שבת) לפני שלוש שנים – לא חלמנו שנצליח להגיע להישגים אדירים כל כך. בשלוש השנים האחרונות הצלחנו לעשות יום-יום עיתונות עצמאית, בועטת, מקורית ומחדשת, ובמקביל לשמש כבמה לדיון ומחשבה חדשה בקהילות השמאל. למעלה מ-2.3 מיליון קוראים שביקרו באתר בשנים האלה, וההשפעה שהצלחנו ליצור בשורה של מקרים גם על תקשורת המיינסטרים, הוכיחו כמה נחוצה שיחה מקומית.

אחלו לנו מזל טוב, הצטרפו להצלחה, ותרמו כדי שנוכל להמשיך לעשות עיתונות עצמאית

עיצוב: אווה נג'אר

עיצוב: אווה נג'אר

בשלוש השנים האחרונות פרסמנו למעלה מ-4,700 ידיעות, תחקירים ומאמרים, והיינו בין מובילי הסיקור והדיון על מגוון עצום של נושאים במרכז סדר היום: מהמלחמה בעזה, דרך הבחירות ועד השריפות בצפון ושביתות הרעב; מחיילים שביצעו הוצאות להורג ללא משפט ועד רציחות נשים בחברה הערבית; מהמאבק המזרחי ועד המאבק ללגליזציה; מקידום אג'נדה של חינוך חברתי ועד העצמת מאבקי עובדים; ממצעד הגאווה בבאר שבע ועד מספר הרופאים החריג בעראבה.

העבודה העיתונאית שלנו והמגוון הגדול של הקולות באתר מהדהדים דרך קבע בכלי התקשורת המרכזיים, שעושים פולו-אפים לסיפורים שלנו ומראיינים את הבלוגריות והבלוגרים באתר. ירון לונדון תיאר אותנו לאחרונה בתור מי ש"הובילו את האופוזיציה לגרסת המשטרה" באום אל-חיראן. עמירה הס מכנה אותנו בטוריה "המתחרים החביבים עלי". רינו צרור העיד שהוא קורא שיחה מקומית כל יום – ויש עוד עיתונאים רבים כמותם.

לחצו כאן כדי לעזור לנו להמשיך להשפיע על הנרטיב של תקשורת המיינסטרים

"האתר שיחה מקומית משמש כבמה כמעט יחידה במינה לכותבות וכותבים ערבים להביע את דעתם בשפה העברית בצורה חופשית ונטולת צנזורה ובכך הופך לזירה חשובה ומרכזית ליצירת שיח פתוח ומפרה בין ערבים ליהודים", כתב לנו לאחרונה ח"כ איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת. "שיחה מקומית כמגזין חדשות מתבלט בהתעקשות ובמאבק לחשוף את האמת במיוחד ברגעים שתקשורת המיינסטרים בישראל מתיישרת עם הממסד".

"שיחה מקומית ממלאת פונקציה חיונית, שהייתה חסרה מאוד, של עיתונות עצמאית, אמיצה ונוקבת", החמיאה לנו גם ח"כ תמר זנדברג ממרצ, והוסיפה שכותבינו לא נכנעים בפני המתקפה על התקשורת, ו"מוכיחים שבאמצעות עבודה עיתונאית נחושה, ביקורתית ורודפת אמת אפשר וצריך להציג מראה שלא רק משקפת את המציאות אלא גם תהווה כלי אפקטיבי לשנות אותה".

תרמו היום, או התחייבו לתרומה חודשית, כדי שנצליח לתת עוד כלים לכל מי שנאבקים למען שינוי חברתי

עם כאלה מחמאות, וכאלה הישגים, נותר לנו רק להגיד תודה: לעשרות הבלוגריות והבלוגרים, הצלמים והצלמות, הכותבות והכותבים האורחים, שבלעדיהם לא הייתה שיחה מקומית. וגם לכם, הקוראות והקוראים שלנו, שמבקרים באתר ומגיבים ומשתפים ומפיצים ברשתות החברתיות ומנויים לניוזלטר, וגם שתרומותיכם מאפשרות לנו לא רק להמשיך לפעול אלא גם לצמוח ולהגיע למקומות חדשים. נשמח אם תצטרפו אלינו עוד היום, כדי לפתוח ביחד שנה רביעית של שיחה מקומית.

בתודה ובהתרגשות,

עורכים

 

 

 

אורלי נוי, אלי ביתאן, יעל מרום, רמי יונס וחגי מטר

עורכי שיחה מקומית

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
דברים שרואים בתמונה (צילום: צלם)

דברים שרואים בתמונה (צילום: צלם)

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf