newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

קמפיין הזיופים של הליכוד: שקרים על ערבים הפכו לשיטה פוליטית

מי שנחקר בבחירות האחרונות על זיופים היה דווקא הליכוד, אבל זה לא מונע ממנו להאשים דווקא את הבוחרים הערבים כזייפנים. ככה זה כששקרים על ערבים הפכו לדרך להביא מצביעי ימין לקלפי

מאת:

שוב שלטון הימין בסכנה. הפעם אלו לא האוטובוסים של השמאל שמסיעים אותנו להצביע בהמונינו. הפעם אנחנו מזייפים. באפריל הלכתי להצביע בקלפי בכפר הולדתי כפר יאסיף. בשורה שבה ישבו המשגיחים, בנוסף לדמויות שאני מכירה, היו מספר משגיחים זרים, ביניהם אחד עם כיפה סרוגה וציצית. זה הרגיש מוזר. בחוץ התור הצטבר וזמן ההמתנה היה ארוך מהרגיל. אחר כך התברר לי שתושבי הכפר מצאו מצלמות מוסתרות בתוך הקלפי והתחילו לפרק אותן ולהוציאן החוצה. תחושה של אי נוחות עברה בין האנשים. תחושה שחובש הכיפה שישב שם רק חיכה לראות איך כל מה שלימדו אותו על ערבים מתגשם, והידיעה שיש מישהו שמצלם אותך. תהיתי מי יוותר ויבחר פשוט ללכת הביתה. מהפחד.

אחרי שבליכוד הפכו את הח"כים הערבים לבוגדים, עכשיו הופכים את המצביעים הערבים לזייפנים. מצביעה בקלפי בלוד (יוסי זליגר / פלאש 90)

אחרי שבליכוד הפכו את הח"כים הערבים לבוגדים, עכשיו הופכים את המצביעים הערבים לזייפנים. מצביעה בקלפי בלוד (יוסי זליגר / פלאש 90)

בציוצים שמפרסמים נתניהו והליכוד כבר התחילו את הקמפיין (עוד לא נמצא התרגום המתאים ל"גוועאלד" בערבית): "אי אפשר להתעלם מהתחושה שגונבים לנו את הבחירות. היום מסתבר שאם היו נמנעים זיופים, בל"ד לא הייתה עוברת את אחוז החסימה וגוש הימין בהנהגת ראש הממשלה נתניהו היה עומד על 61 מנדטים. הדבר היה מונע ממדינת ישראל בחירות מיותרות…" גדולי המוחות בקמפיין המתוקצב היטב של הליכוד נאבקים כדי להשאיר את השיח על המצלמות בישובים הערבים בעיתונים, מחלחלים את הרעיון שהנה, זו הסיבה שהפסדנו, ואם ננצח, ניצחנו למרות הזיופים. רק שכחו להגיד שמי שנחקרו על זיופים עד כה הם הליכוד, שכחו להגיד שלמרות כמויות התקציבים שהושקעו בפרויקט המתוקשר של "מצלמות בקלפיות" – כל שהתגלה אלו כמה אי-סדרים, ובתחקיר המעמיק שפרסמו בהארץ נמצאו קולות מעוגלים למעלה רק לליכוד וש"ס. אבל האמת כבר לא רלוונטית.

מי באמת גונב לנו את הבחירות? אולי זה דווקא האיש שמשתמש כבר שנים בהסתה משולחת רסן כלפי האוכלוסייה הערבית כדי לקושש קולות. אותו אחד שהפך את המשפט "ממשלה עם ערבים" לבזוי, את המצביעים הערבים לזייפנים, ואת הח"כים הערבים לבוגדים. אותו אחד שמתגאה איך בממשלה שלו יושבים אנשים שהאשימו את הערבים בשרפות בכרמל ("רק מי שהארץ לא שלו יכול לשרוף אותה") ועושה שמיניות באוויר כדי להכניס את ממשיכי כהנא לכנסת. רק דמיינו את אחד מחבריו של נתניהו אומר דברים דומים על יהודים. אולי טראמפ יזהיר מפני נהירת יהודים לקלפי, ובולסנרו מאשים את היהודים בשריפת האמזונס. בעצם לא קשה לדמיין.

הנציגים של הציבור הערבי בכנסת כבר מזמן הפכו למוקצים. מימין ומהשמאל שמתחפש לימין, כולם מפחדים לדבר עם ערבים, לדבר על ערבים, לדבר לצד ערבים. "השותפים הטבעיים" של נתניהו הם לא רק מפלגות הימין והחרדים, אלא גם מנהיגים פחדנים שמשתפים פעולה עם ההסתה. מי ישתף עכשיו פעולה עם הספין השקוף של קידום החוק להצבת מצלמות בקלפיות? האם מי שמתיימרים להיות אופוזיציה לנתניהו ירימו ראש מול המהלך או ימשיכו לשחק לידיו בכלי היעיל ביותר להנעת מצביעי ימין – שקרים על ערבים?

רולא דאוד היא חברת הנהגה בתנועת "עומדים ביחד"

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf