newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

מדינה אחת? קונפדרציה? תקשיבו גם לחמאס: הפתרון עובר דרך שתי מדינות

מאת:
השאירו תגובה
א א א

לאחרונה שוב חוזר ועולה הדיון על מדינה אחת, שתיים, שלוש או משהו באמצע. בין ההצהרה הביזארית של טראמפ לבין בנט וא.ב. יהושע ואנשי שמאל רדיקלי (פלסטינים כיהודים) אפשרות המדינה האחת מוצגת לפעמים בתור הפתרון הנכון, האפשרי, הריאלי ביותר.

אבל כמו שכתבתי לאחרונה, העקרון החשוב ביותר במאבק בכיבוש ובקידום האפשרות לשלום הוא ההכרה בכך שכל מי שחיים בארץ הזאת צריכים להיות שותפים לפתרון, ושאי אפשר לקבל החלטות מעל הראש של הפלסטינים. והנה היום שוב מתברר עד כמה ההנהגה הפלסטינית מלוכדת סביב פתרון אחד: פתרון שתי המדינות.

המצע החדש שכותבים בחמאס, מפרסם ג'קי חורי ב"הארץ", עומד לאשרר רשמית את ההכרה של בכירי הארגון בעבר בפתרון שתי המדינות (אגב, כבר לפני 11 שנים התחיל חמאס לשנות את מצעו בהתאם). עמדה זו הולמת גם את העמדה של פת"ח, כמובן, וגם את העמדה של אש"ף, וגם של הרוב הגדול של המפלגות שמייצגות את האזרחים הפלסטינים בכנסת.

כלומר, הנציגות הפוליטית של רוב בני העם שחי תחת כיבוש מדגישה שוב ושוב, וגם יותר ויותר, את המחויבות שלה לפתרון שתי המדינות (וזאת לצד אותה מחויבות מצד כל מדינות ערב והאסלאם במסגרת היוזמה הערבית, והתמיכה במדיניות זו מצד כל מדינות העולם בערך).

אפשר בהחלט לדבר על פתרונות ורסטיליים לבעיות רגישות, מחילופי שטחים פשוטים ועד מערכים קונפדרטיביים מורכבים כמו שמציעה תנועת "שתי מדינות, מולדת אחת". אבל כל דיון, בעיקר בעברית, שמציע פתרונות שונים מבלי להתייחס לדרישה הפלסטינית הגורפת לכך שהבסיס יהיה שתי מדינות – פשוט ממשיך לחטוא לזכותם של בני העם הכבוש להכתיב את גורלם הם.

> בין פטריארכיה לכיבוש: הדיכוי הכפול של נשות עזה

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf