newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

דובר צה"ל לפלסטיניות: האישה המכובדת דואגת לביתה וילדיה, לא מפגינה

מאת:
השאירו תגובה
א א א

אתמול בצהריים, לקראת התחדשות הפגנות הענק בעזה היום, שיתף רב-סרן אביחי אדרעי, ראש מדור תקשורת ערבית בדובר צה"ל, את הפוסט שלהלן בעמוד הפייסבוק שלו – ככל הנראה במטרה לצמצם את השתתפותן של נשים בהפגנות.

על התמונה עצמה נכתב "חינה של האשה הוא נשיותה והנשק שלה הוא שכלה. ואיפה זה באישיות של המחבלת הזו?"

בטקסט הנלווה הוסיף אדרעי: "האשה הישרה היא האשה המכובדת שדואגת לרווחת ביתה וילדיה ומשמשת להם מופת חיובי. ואילו האשה המושחתת ונטולת הכבוד לא דואגת לכל הדברים האלה, מתנהגת בפראות ואינה קשורה לנשיות ולא איכפת לה ממבטה של החברה שבזה לה".

> מתעדכן מההפגנות בעזה: "חוששים ממה שיקרה, אבל אין לנו כבר מה להפסיד"

מדהים שדובר צה"ל מאמץ רטוריקה דתית ושמרנית קיצונית בסגנון "כבודה של בת מלך פנימה". אותו צבא שמתגאה בעולם בהיותו פורץ דרך ביחס לנשים, בשוויון ההזדמנויות ובפתיחת מסלולים חדשים ללוחמות – הופך את עורו כשהוא עובר לדבר בערבית. זה מפגן מדהים של שילוב בין פטרנליזם מול הפלסטינים, קהל היעד הברור של הפוסט, שככל הנראה אביחי אדרעי חושב שנעים על הציר בין פרימיטיבים למטומטמים, לבין פטריארכליות מזעזעת והשתתפות פעילה בדיכוי נשים. אבל היי, מה לא עושים כדי לדכא מחאה עממית שצומחת ברצועה נגד המצור שחונק שני מליון בני אדם?

> בין פטריארכיה לכיבוש: הדיכוי הכפול של נשות עזה

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf