newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

המחוות של נתניהו לפלסטינים הן בלוף, והתקשורת משתפת פעולה

מאת:
השאירו תגובה
א א א

ישראל אישרה לקראת ביקור טראמפ שורה של מהלכים צנועים בגדה, שזכו בתקשורת לשם "מחוות". בעיתונים נכתב שאף אחד מהצעדים אינו במישור המדיני-בטחוני, וכולם בנושאים אזרחיים – הארכת שעות הפעילות בגשר אלנבי, אישור בדיעבד לבתים פלסטינים בשולי הערים, והרחבת אזור התעשייה תרקומיה. שרי הבית היהודי התנגדו כצפוי לחלק מהמהלכים, כי ההודעה עליהם כללה את המלים "פלסטינים" ו"לתת".

אבל למה בעצם צריך ביקור של נשיא אמריקאי בשביל הצעדים האלו? הרי נתניהו מאמין ב"שלום כלכלי", והימין מבטיח לנו שחיי הפלסטינים בגדה טובים לאין שיעור תחת הכיבוש מאשר בכל מקום אחר בעולם הערבי, ובטח מאשר תחת מדינה פלסטינית, אם וכאשר זו תקום. השמאל טען תמיד שהכלכלי והמדיני קשורים אלו באלו, אבל הימין הבטיח להתיר את הקשר הזה. וממילא, אם ישראל עומדת להישאר בחלק או מרבית שטחי הגדה, מה יותר הגיוני מלהתחיל בפיתוחם?

>> המתנחלים צריכים לשלוח פרחים לשופטי בג"צ לדורותיהם

זה לא מקרה שלא תשמעו אף כתב מדיני מעלה בפני ראש הממשלה את השאלות הנאיביות האלו. כי כולנו יודעים שהמחוות אינן לפלסטינים אלא לנשיא טראמפ, והימין מעוניין בשגשוג בשטחים כמו שהוא מעוניין בצרעת. השלום הכלכלי הוא בלוף, וכולנו – תקשורת, מערכת פוליטית, צייצנים בטוויטר – משתתפים בהונאה הזו.

עוד בנושא

    הדבר האחרון שישראל רוצה הוא מעמד בינוני פלסטיני חזק שמסוגל לקיים את עצמו, כי אותו מעמד ידרוש מיד זכויות פוליטיות. הכיבוש פועל הכי טוב מול חברה מפוררת וענייה, שתלויה לפרנסתה באישורי העבודה בישראל ובהזרמת הכספים מהרשות. ובשביל לקבל אישורי עבודה, ממש כמו אישורי מעבר, פלסטיני צריך לא להיות מעורב בשום פעילות פוליטית, ולפעמים גם לרגל אחרי שכניו ובני משפחתו. משת"פים הם חלק מהותי במערכת; ואילו כלכלה חופשית, כמו תנועה חופשית, עומדת בסתירה לכיבוש.

    אותן "מחוות", בדיוק כמו אישורי העבודה, הם קלפים שישראל מחזיקה ומשמשים אותה לצרכי יחסי ציבור מול העולם, לצרכי תעמולה מול אזרחיה-שלה, ובעיקר לצרכי סחיטת צייתנות פוליטית מהפלסטינים. כשנפסיק לדבר על "מחוות" ונתחיל לעסוק בזכויות, נדע שמשהו השתנה.

    חמישים שנים יותר מידי

    > ביום ירושלים אני בורח ממנה הכי רחוק שאפשר

    א א א
    ועוד הערה לסיום:

    הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

    כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

    אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

    הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
    תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

    לחצו כאן

    oembed

    X

    אהבת את הכתבה הזאת?

    כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
    silencej89sjf