newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

אירוניה. תושב רהט נעצר לאחר שכתב פוסטים סאטיריים נגד החוגגים את השריפות

אמש נעצר עיתונאי תושב רהט באשמת הסתה בפייסבוק. אם מישהו במשטרה היה טורח באמת לקרוא ולתרגם את הפוסטים שלו הוא היה מגלה שמדובר דווקא בסאטירה נגד אותם אלו שחגגו את השריפות

מאת:

המשטרה עצרה אמש (חמישי) עיתונאי תושב היישוב רהט בשל פוסט שכתב בפייסבוק, אשר לטענת בלש ימ"ר נגב מסית להצתות. מדובר בעצור הראשון מהסוג הזה, לאחר ההכרזות של ראש הממשלה והשר ליבטחון פנים על הסתה שהובילה לגל פיגועי ההצתה לטענתם.

באתר Ynet ציינו כי דודו של העצור הוא בכיר בתנועה האיסלאמית ודיווחו כי כתב כך:"ישנן חלק מהחורשות שעוד לא הגיעה אליהן האש. צריך לקרוא למופרעים מהצעירים שלנו שיעשו את אשר צריך".

אך הבעיה היא שכל מי שטורח, בניגוד לעיתונאי Ynet והמשטרה, לקרוא את שני הסטטוסים שפרסם הצעיר עד סופם יבין בקלות את האירוניה בדבריו (התרגום המלא מובא בסוף הפוסט). הרמז הראשון לאירוניה יכול להיות ההאשטג "סאטירה_ולא_ברצינות" בתחתית אחד הפוסטים, ועוד "רמז" ניתן למצוא בדברים הישירים והברורים שכתב בפוסט השני:

לאיזו רמה של בורות וחוסר מודעות הגענו?! ארצנו נשרפת, ומסתבר שיש ערבים בארצות האזור שעסוקים בלשבח את אלוהים ולהלל אותו על זה. מופלא בעיני איך השכל יכול להפסיק לחשוב ולהפוך לדבר כזה אידיוטי. ה'חגיגות' האלו מעידות על קוצר ידנו ומראות עד כמה אנו רחוקים מהמקום בו אנו שואפים להיות!

הפוסטים שפרסם הצעיר מבקרים את אלו מתושבי מדינות ערב השכנות החוגגים את השריפות ברשתות החברתיות. באחד משני הפוסטים הוא כביכול מציע באופן סאטירי לשרוף עוד חורשות כדי לקבל את הכבוד של אותם חוגגים, הוא גם לועג למאמינים המוסלמים שפתאום שוכחים את המצוות בדבר שמירת הטבע. אך ברור שמדובר באירוניה שחלפה מעל ראשיהם של בלשי המשטרה.

ברור גם כי במשטרה כלל לא טרחו לקרוא את הטקסט עד סופו, או שפשוט הסתמכו על יכולותיו של גוגל טרנסלייט, ועצרו את האזרח כדי לספק לשר ביטחון פנים עוד חומר בערה להסתה שלו.

[עדכון, 25.11 בשעה 15:30]: היום (שישי) בצהרים הובא העיתונאי לבית המשפט שם החליט השופט על הארכת מעצרו עד מחר בשעה 7 בערב. עורך דינו סיפר לשיחה מקומית כי המעצר הוארך בגלל שבמשטרה צריכים לבדוק לעומק את הסטטוסים שכתב.

> עוד לא כיבו את השריפות אבל בתקשורת כבר הכריזו מי אשם בהן

הסטטוס ה"מרשיע". צילום מסך מפייסבוק

הסטטוס ה"מרשיע". צילום מסך מפייסבוק

מדובר לא רק במבוכה למשטרה. זהו המשך דרך הפעולה הנפסדת שלה למעצר פזיז של תושבים ממוצא לא יהודי בהסתה לעומת אי נקיטת פעולה כלשהי נגד יהודים המסיתים ברשתות החברתיות, כפי שפורסם בשיחה מקומית.

באופן הזה הצליחו בלשי המשטרה לפספס סטטוסים לא סאטיריים אלו:

אזרחים יהודים קוראים לשרוף כפרים ותושבים ערבים

אזרחים יהודים קוראים לשרוף כפרים ותושבים ערבים

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה לפנייתנו כי: "חוקרי משטרת ישראל עצרו אתמול בלילה בחור כבן 24, תושב רהט, בחשד שהעלה בדף הפייסבוק שלו, דברי הסתה.(בנושא השריפות) החשוד מובא כעת להארכת מעצר בבית המשפט בבאר שבע. החקירה נמשכת ונכון לשלב זה איננו מעוניינים לכנס לאי מפרטיה".

התרגומים המלאים (באדיבות יאסר אבו ערישה ונדב פרנקוביץ'):

כחלק מהחגיגות שלנו (הפלסטינים) על מה שנקרא "#ישראל_נשרפת", אני מציע סדרת צעדים אלו בדחיפות:

דבר ראשון – חרם על טורקיה וארדואן ששלח ראשון את מטוסיו לכיבוי השריפות בפלסטין.. איזו בגידה זו!

שנית, ישנן חורשות שלהבות האש לא הגיעו אליהן עד כה, אז נזמין את החוליגנים מצעירינו שיעשו את העבודה: איקרית, עמואס, תל ח'וויפה, עסקלאן (אשקלון), ביסאן (בית שאן), אל-פאלוג'ה, טנטורה, ח'ובייזה ועוד מחורשות ארצנו והכפרים העקורים.. העשב היבש נדלק במהירות ויותר משמח כפי שאתם יודעים!

שלישית – במקום התפילה בשישי לכך שירד הגשם שמאחר לבוא (לא שזו קללה –חו"ח-אלא זה חלק מעונשו של אללה לכול מי שמתנהג בחוסר צדק), נתפלל לרעם, ברק ויותר רוחות בלבד.

דבר רביעי – יישובים ערבים שמסביבם יש שריפות, או המאמינים המתגוררים בחיפה וירושלים ומי שהאש כיתרה אותם – מאחר ומה שקרה זה מן אללה, אז אתם בטוחים. כל שנותר הוא שתוסיפו חומרי בעירה בכיוון נגדי לבתיכם. הרי ההאשמה שמדובר ב"אינתיפאדת הצתות", כבר מוכנה אצל המשטרה.

בעניין ההוראות שמצביאי המוסלמים בעבר היו נותנים לחיילים (כמו): "לא לעקור דקל, לא לשרפו, לא להרוג בהמה, לא לעקור עץ מניב, לא להרוס שוק, לא להרוג ילדים, זקנים או נשים…" אז כל זה מיותר כי דמוקרטיה מבטלת מונרכיה של נסיכים. ועל אף שבזמני מלחמה שימור עצים מגיע לפני שמירה על חיי אדם, אנו מזמינים את המסגדים לקרוא קריאות שמחה עקב הניצחון המובהק.

#סאטירה_ולא_ברצינות

#השטויות_של_הערבים

#העשן_מעוור_את_העיניים_והלב

> לא רק בישראל: מפת השריפות במזרח התיכון ביממה האחרונה

לא קוראים עד הסוף, ראש הממשלה נתניהו, השר לבטחון פנים ארדן ושרים נוספים בחפ"ק המשטרתי בחיפה (צילום: עמוס בן גרשום/לעמ)

לא קוראים עד הסוף, ראש הממשלה נתניהו, השר לבטחון פנים ארדן ושרים נוספים בחפ"ק המשטרתי בחיפה (צילום: עמוס בן גרשום/לעמ)

לאיזו רמה של בורות וחוסר מודעות הגענו?! ארצנו נשרפת, ומסתבר שיש ערבים בארצות האזור שעסוקים בלשבח את אלוהים ולהלל אותו על זה. מופלא בעיני איך השכל יכול להפסיק לחשוב ולהפוך לדבר כזה אידיוטי. ה'חגיגות' האלו מעידות על קוצר ידנו ומראות עד כמה אנו רחוקים מהמקום בו אנו שואפים להיות!

איזה מין שבח לאל זה כשאומרים 'ריבונו של עולם מעניש אותם על מניעת קריאת המואזין'? איזו חוצפה 'אמונית' צריכה להיות לבנאדם כדי לייחס לבורא ישתבח את השריפות ולטעון שזהו העונש שגוזר אלוהים על מי שחוקקו חוק שעוין את הקריאה לתפילה (ושעדיין לא נחקק)? הרי בארצנו שפיכות דמים הפכה לדבר שבשגרה, יש הרס בתים בכל פינה, התחוללו כאן גירושים ומעשי טבח… והרי 'הרג המאמינים חמור יותר בעיני האל מהרס אבן הכעבה', לא?! כמה טיפש צריך להיות כדי להאשים את אלוהים בכך שהוא משתתף בזילות אמונתנו בכתבי הקודש ורידודה לכדי התפישה שלפיה אדיקותנו תגרום לריבון העולמים לשפוך את חמתו על הארץ, כפיצוי על חולשתנו?!

נו, לו ידענו שאושרכם וחירות הארץ תלויים בהפיכת ארצנו ויערותינו לערימת גחלים, מזמן היינו משדלים את הפרחחים שלנו לשרוף את פלסטין וכל עציה…!

> יום המאבק באלימות נגד נשים: האלימות הפיזית היא רק דוגמית

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf