newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

עובדי ערוץ 10 חסמו את צומת עזריאלי בהפגנה נגד סגירת הערוץ

ערוץ 10 צפוי להסגר בסוף השנה האזרחית. לטענת העובדים וארגון העיתונאים נתניהו מנסה לפגוע בחופש העיתונות וליצור תלות של עיתונאים בפוליטיקאים

מאת:

כמאתיים מעובדי ערוץ 10, ועמם עיתונאים מכלי תקשורת אחרים, הפגינו הערב (שלישי) בכניסה לקרית הממשלה בתל אביב במחאה על הכוונה לסגור מחר את ערוץ 10. למקום הגיעו גם חברי הכנסת מיקי רוזנטל ומירב מיכאלי (העבודה) ודב חנין (חד"ש), וסגן השר עד לאחרונה מיקי לוי (יש עתיד). בסוף ההפגנה ירדו העובדים לצומת עזריאלי וחסמו את הכביש בתיאום עם המשטרה למשך כעשר דקות. אתמול החשיכו העיתונאים מהשעה עשר וחצי בערב ופרסמו שקופית הקוראת לנתניהו להסיר את האיום מעל הערוץ.

תוקף הזיכיון של ערוץ 10 צפוי להגמר מחר בלילה, ונכון לעכשיו ראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו טרם הודיע על הארכת הזיכיון. אם לא יהיה שינוי במצב – המסך יחשיך וערוץ 10 ייסגר עם כניסת השנה האזרחית החדשה. אם ייסגר הערוץ ייזרקו 450 משפחות למעגל האבטלה. כמו כן, ערב הבחירות יימצא שוק התקשורת במצב שבו יש חברת חדשות מסחרית אחת ויחידה בטלוויזיה. לטענת העובדים, במקביל להפגנה קיים נתניהו ישיבה ראשון בעניין עתידו של הערוץ.

הפגנת עובדי ערוץ 10, יום לפני הסכנה לסגירה (חגי מטר)

הפגנת עובדי ערוץ 10, יום לפני הסכנה לסגירה (חגי מטר)

עובדי חדשות 10 מדגישים שהערוץ יכול לעמוד במחויבויות הכספיות הקיימות שלו, ושהוא הצליח להגיע לאיזון תקציבי. כרגע דרוש לערוץ אישור להפחית את התנאים למעבר לרישיון, או לכל הפחות להמשך הזיכיון, כדי שיוכל להמשיך לפעול בקרוב.

במהלך ההפגנה האשימו חברי ועד ערוץ 10 ויו"ר את נתניהו בכך שהוא מתנכל לערוץ באופן שיטתי בניסיון לפגוע בחופש העיתונות ולצנזר ביקורת כלפיו. "יש פה התנהלות שמנסה להכתיב תלות של עיתונאים פוליטיקאים, ולזה צריך לשים סוף", אמר הכתב הכלכלי של הערוץ ויו"ר ועד העיתונאים בו, מתן חודורוב. "יכול להיות שבגלל הרגע הפוליטי הנוכחי, רגע לפני בחירות, יאריכו את הזיכיון בתנאים הנוכחיים בעוד שלושה או שישה חודשים, כי זה פשוט מוגזם לסגור ערוץ לקראת בחירות. אבל אם תנאי הזיכיון לא ישונו הערוץ ימשיך לצבור חובות, ויהיה בסכנה בעוד כמה חודשים. מי שמציע רק דחייה במועד הזה לא מציע חופש עיתונות או הצלה לעובדים".

מתן חודורוב בהפגנה עובדי ערוץ 10 (חגי מטר)

מתן חודורוב בהפגנה עובדי ערוץ 10 (חגי מטר)

הפגנת עובדי ערוץ 10, יום לפני הסכנה לסגירה (חגי מטר)

הפגנת עובדי ערוץ 10, יום לפני הסכנה לסגירה (חגי מטר)

"זה לא רק הסיפור של ערוץ 10", הוסיף יו"ר ארגון העיתונאים, יאיר טרצ'יצקי. "זה הסיפור של רשות השידור, זה הסיפור של פירוק חברת החדשות של ערוץ 2, הסיפור של הניסיון לפגוע בעיתונות הכתובה. לקראת הבחירות אנחנו צריכים לדבר לא רק הכלכלה על ולא רק על תושבי הדרום. אנחנו צריכים לשאול גם מה הוא העתיד של העיתונות במדינה".

אתמול הוציאו ארגון העיתונאים ואגודות העיתונאים בתל אביב ובירושלים, יחד עם שורה של ועדים, גילוי דעת משותף ונדיר נגד סגירת ערוץ 10. זה המקום לציין שהכותב הוא חבר מזכירות ארגון העיתונאים, ומתנגד נחרצות לסגירת הערוץ.

[עדכון, 31.12: היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, החליט להאריך את תוקף הזיכיון של ערוץ 10 בחצי שנה, בתנאים מוקלים של רישיון. כך ההחלטה על עתידו לטווח הארוך של הערוץ תהיה בידי הממשלה הבאה]

> רק השלט נגד חולדאי נותר עומד לאחר ההרס בגבעת עמל

הפגנת עובדי ערוץ 10, יום לפני הסכנה לסגירה (חגי מטר)

הפגנת עובדי ערוץ 10, יום לפני הסכנה לסגירה (חגי מטר)

הפגנת עובדי ערוץ 10, יום לפני הסכנה לסגירה (חגי מטר)

הפגנת עובדי ערוץ 10, יום לפני הסכנה לסגירה (חגי מטר)

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf