newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

נחנך הבית הגאה בבאר שבע. ראש העיר: "אתם שווים בין שווים"

הקרנה מיוחדת של סרט קולנוע מותאם ללקויי ראיה, ערב התרמה לעמותת באר שובע שמפעילה מטבח לנזקקים, ובפעם הראשונה מאז נבחר לתפקיד ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', נשא דברי ברכה באירוע גאה. ערב אחד, שלשה אירועים ואולי פתח לתקווה

מאת:

שלוש פנים לבירת הנגב, שמראים כמה חיוני לאחד, לפייס ולתת דוגמא אישית. במהלך כמה שעות פגש ראש עיריית באר שבע בקהילת העיוורים, שחוו לראשונה סרט קולנוע, באנשי עמותת באר שובע שמתמודדים עם פינויים, וקיימו ערב התרמה, ובאנשי קהילת הלהט"בק, שחנכו את הבית הגאה בבאר שבע.

בית הקולנוע של גלובוס מקס אירח חוויה יוצאת דופן: הקרנת סרט לעיוורים ולקויי ראיה. המטרה היא לאפשר לקהילת מי שאינם רואים, לחוות את חווית הקולנוע, בדרך ייחודית. כאשר אין דיאלוג על המסך, קול מתאר מה מתרחש באותו רגע. בעבור המשתתפים, זה היה ערב מרגש. ראש העירייה נתן גיחה ובירך את הנוכחים.

משם, הוא דילג לערב ההתרמה של עמותת "באר שובע", שנערך במשכן אמנויות הבמה. בקהל, מתנדבים, פעילים ותושבים שתורמים לעמותה העושה עבודת קודש. כ-26 אחוזים מתושבי באר שבע סובלים מחוסר ביטחון תזונתי, בהם כמעט עשרת אלפים ילדים. באר שבע היא העיר הגדולה השנייה בממדי העוני שבה, אחרי ירושלים. בין הסובלים חרפת רעב, לא מעט משפחות עובדות, שקורסות תחת יוקר המחיה. ללא האופק וללא התקווה, אשר עמותת "באר שובע" מעניקה לאלפים, באר שבע לא תוכל להיות אותה "בירת הזדמנויות" שהיא מבקשת להיות.

במהלך הערב התבשרו הנוכחים, פעם מפי המנחה קרן אוזן ופעם מדבריה של מייסדת העמותה, פרופ' ורד סלונים-נבו, כי ניתנה לעמותה הודעה לפנות את המטבח עד לחודש נובמבר 2015, היות והמקום בו הוא פעל משך 15 שנה, נמכר. העמותה נמצאת במרוץ נגד השעון למצוא מקום חלופי, בו תוכל להמשיך להכין ארוחות.

> באר שבע, עיר גדולה ורעבה

ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', מברך את הקהילה בערב חנוכת הבית הגאה בבאר שבע (צילום: באדיבות דני ווקס)

ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', מברך את הקהילה בערב חנוכת הבית הגאה בבאר שבע (צילום: באדיבות דני ווקס)

משם דילג דנילוביץ' לערב החנוכה של "הבית הגאה", בבאר שבע. קהילת הלהט"בק בבירת הנגב, החל מינואר 2015, אינה פועלת עוד תחת המטריה של האגודה התל אביבית. זאת הפעם הראשונה בה משתתף דנילוביץ' באירוע של קהילת הלהט"בק ונושא בו דברים. "אתם שווים בין שווים, אתם כמו כולם, אתם לא שונים", אמר לנוכחים.

למרות שהשנה לא התקיים אירוע הגאווה, בשל הקושי לגייס תקציבים ובעקבות המלחמה, היה בערב חנוכת הבית הגאה, שנערך במרכז הצעירים, בסיוע של עיריית באר שבע וחברת הבת שלה, כיוונים, לא רק פיצוי, אלא יציאה לדרך חדשה. במודל החדש, של הבית הגאה, המימון יבוא מדמי חבר. אם לשפוט לפי הפתיחות של הערב והעובדה שראש עיריית באר שבע נשא בו דברים, אולי 2015 תביא עימה את המפנה בחיי קהילת הלהטב"ק הדרומית. השתתפותו של ראש עיריית באר שבע, היא צעד חשוב בהליך קבלת הקהילה באופן מלא, חשוב ופעיל של המרקם האנושי של באר שבע.

ואולי, מחלחלת ההבנה, שאם רוצים לשעוט קדימה, צריך לרתום את כל הקרונות לקטר. באר שבע לא יכולה להרשות לעצמה לנהוג הדרה חברתית, אלא לנהוג בתהליך של פיוס, הבנה, קבלה ויצירת מרחב מקבל.

יכול להיות, שמשנת 2015 תפתח הטובה.

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf