newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

פרשת חטיפת הנערים: טבילת האש של ממשלת האחדות הפלסטינית

אבו-מאזן הצהיר כי בבסיס הקמת ממשלת האחדות עומדת התנערות מאלימות, לרבות מצד חמאס. איך אם כן תפעל הממשלה ואיך יפעל חמאס עכשיו, אם אכן הייתה חטיפה? ואיך זה ישפיע על יחס העולם לממשלה?

מאת:

אחרי שעות שבהן צו איסור פרסום מנע את פרסום הפרשה, מותר עכשיו כבר לספר על כך ששלושה צעירים ישראלים הלומדים בהתנחלויות נעדרים מאז ליל אתמול (חמישי). בצבא חוששים שהשלושה שנחטפו מוחזקים באזור חברון ויש חשש לחייהם. מהבוקר מדווחים פלסטינים ומתנחלים על פעילות צבאית ערה בעיקר באזור דרום הר חברון והעיירה יטא, והיו גם דיווחים על חילופי אש בין הצבא לחמושים. שמועות רבות מסתובבות ברשתות החברתיות ומוקדם לומר מה בדיוק קרה.

מה שבטוח הוא שאם אכן נחטפו השלושה על ידי פלסטינים, ונקווה שישוחררו בהקדם, יהיה הדבר כטבילת אש לממשלת האחדות הלאומית החדשה שקמה ברמאללה בשבוע שעבר. עם הקמת הממשלה החדשה הצהיר אבו-מאזן שהשותפות של פתח עם חמאס, שבבסיס הקמת הממשלה, כוללת הן את כיבוד ההסכמים שנחתמו עם ישראל והן את ההתנגדות לאלימות. גם ישראל, שהודיעה על ניתוק יחסים מהרשות ועל הפסקה מוחלטת במשא ומתן בשל חלקה של חמאס בממשלה, התחייבה להמשיך בתיאום הביטחוני (תיאום קרוב וצפוף מדי, לתחושתם של פלסטינים רבים).

נצטרך לחכות ולראות מה זהות החוטפים ומה השתייכותם הארגונית, אבל יהיה אשר יהיה ברור שהעולם כולו יבחן בשבע עיניים את תגובת הממשלה החדשה ואת תגובת חמאס לאירועים. עד כמה משתפים כוחות הביטחון של הרשות פעולה עם הצבא? האם אנשי חמאס מעורבים בפעולה? אם כן, האם פעלו באישור הדרגים הבכירים או בניגוד לעמדתם? איך תתייחס חמאס לאירוע? אם לא, איזה ארגונים עומדים מאחורי הפעולה, והאם מתחילה להסתמן בשטח אופוזיציה לאש"ף המחודש, כמו שחמאס הייתה לאש"ף הישן?

בעוד פחות משבועיים תתכנס בבריסל ועידת המדינות התורמות לרשות הפלסטינית. למרות עמדתה הנוקשה נגד הממשלה החדשה צפויה ישראל להתייצב בבריסל ולקרוא למדינות העולם להמשיך ולממן את הרשות. האם תעשה כך גם אם יתברר שלחמאס הייתה יד בחטיפה, או שלא פעלה מספיק כדי לשחרר את הצעירים? אם לא – האם הדבר יוכל לסכן את הישרדותה של הרשות? הרבה שאלות, מעט תשובות.

> האם ישראל בדרך להכיר בממשלת האחדות הפלסטינית?

> הסיפור האמיתי בפיוס הפלסטיני הוא תחייתו של אש"ף

ודבר אחרון: אם אכן מדובר על חטיפה, אי אפשר שלא לתהות אם החוטפים פעלו מתוך מחשבה על משא ומתן לשחרור אסירים, שנמצאים במקום גבוה בסדר היום הפלסטיני בימים אלה בגלל שביתת הרעב המתמשכת בבתי הכלא הישראלים (בעיקר באזור חברון, כפי שמציינת עמירה הס).

פורסם גם באנגלית במגזין +972

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf