newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

הקהילה הגאה בב"ש מאיימת לעתור לבג"ץ אם העירייה לא תתמוך במצעד

פעילים להט"בים בבירת הנגב דורשים שוויון זכויות, תקצוב ותמיכה עירונית בפעילות הקהילה הגאה. לאחר חודש של מגעים הודיעה המשטרה בעקבות פניית "שיחה מקומית" כי תאשר את המצעד. אולם בקהילה טוענים כי המסלול שאושר שונה מהבקשה לצעוד במרכז העיר

מאת:

הבית הגאה בבאר שבע יוצא למלחמה על הנראות ושוויון זכויות לחברי הקהילה בבירת הנגב. לאחר מעל חודש של מגעים שמנהלים פעילים ואנשי ״הבית הגאה״ עם העירייה והמשטרה במטרה להסדיר את קיומו של מצעד גאווה בעיר הודיעו אתמול (שני) בערב הפעילים כי יקיימו מצעד גאווה ומחאה בבאר שבע, ב-14 ביולי, עם או בלי תמיכת העירייה והמשטרה. אם לא יקבלו את תמיכת המוסדות העירוניים, מאיימים אנשי הבית הגאה לעתור לבג"ץ.

כפי שפרסמנו כאן בשיחה מקומית, למרות שבשנים האחרונות חלה התקדמות ביחסה של עיריית באר שבע לאירוע הגאווה בעיר, ולאחר שבשנה שעברה השתתף ראש העירייה רוביק דנילוביץ' באירועי העירוני, נתקלת השנה הקהילה המקומית בקשיים.

בשבועות האחרונים התנהלו מגעים בין נציגי הקהילה בבאר שבע לנציגי העירייה והמשטרה. אתמול בערב, לאחר שהבינו כי הם אמנם מתקבלים "ברוח טובה" במסדרונות העירייה אולם שהאווירה החיובית לא כוללת תקציבים ואישורים בפועל לקיום המצעד, הודיעו הפעילים: "לא נשתוק יותר אל מול חוסר השוויון, לא נשתוק אל מול הפקרתנו לאי סובלנות ולאלימות, לא נשתוק יותר אל מול חוסר ההכרה!"

באירוע שפרסמו בפייסבוק הסבירו אנשי הבית הגאה: "מעל לחודש שאנחנו בתהליכים מול משטרת באר שבע במטרה לייצר תהלוכה גאה בעיר ואישור לתהלוכה אין. למה? התשובה היא: כל מה שעולה בדעתכם ודעתכן". 

> הסובלנות של עיריית חיפה למצעד הגאווה נגמרה עם מילת הביקורת הראשונה

חברי הקהילה הגאה בבאר שבע בהפגנת סולידריות עם קורבנות הטבח באורלנדו (צילום: הבית הגאה בבאר שבע)

חברי הקהילה הגאה בבאר שבע בהפגנת סולידריות עם קורבנות הטבח באורלנדו (צילום: הבית הגאה בבאר שבע)

לפני כשנתיים התארגנו פעילים מבירת הנגב והקימו את בית גאה בבאר שבע. המקום מוחזק  על ידי הקהילה בעזרת תשלומים של חברות וחברי העמותה. "יצרנו לעצמנו 'תקציב' להחזקה מינימלית של הבית שעד סוף החודש יגמר", מסבירים אנשי הקהילה בב"ש באירוע שפתחו, "כעת אנחנו רוצות ודורשות יותר. חוסר תקציב מבחינתנו משמעותו חוסר הכרה ואנחנו דורשות הכרה. חוסר תקצוב משמעותו הפקרת הקהילה הגאה ואנחנו דורשות לקיחת אחריות".

הפעילים מסבירים: "עיריית באר שבע לא מתקצבת את הקהילה הגאה כפי שקורה ברוב המקומות בארץ. עיריית באר שבע מסרבת לקיים מצעד בבאר שבע. בבאר שבע לא היה מצעד מזה מאה שנים. העיר באר שבע שממתגת את עצמה כ'עיר מטרופולין' ו'סייבר' נמצאת מבחינת הקהילה הגאה 50 שנים אחורה". מארגני המצעד שקוראים ל"מהפכה גאה" בדרום הדגישו כי אם לא יקבלו את תמיכת הרשויות: "בג"צ הוא אופציה ריאלית".

מעיריית באר שבע נמסר בתגובה: "אתמול התקיימה פגישת היכרות בין ראש העיר ונציגי העירייה לבין ההנהגה החדשה של עמותת הבית הגאה בבאר-שבע שנבחרה רק לאחרונה. הפגישה אותה יזמה העירייההייתה חיובית וסוכם בה על הרחבת שיתוף הפעולה בין העירייה לעמותה ולקהילה. עוד סוכם על המשך הידברות עם כלל הגורמים העירוניים וגיבוש תוכנית עבודה משותפת לעירייה ולקהילה. בכל הנוגע לקבלת אישור למצעד, הפגנה או כל מחאה, הנושא באחריות משטרת ישראל וטעון את אישורה".

פנינו גם למשטרת ישראל שם מסרו לנו אתמול, לאחר האיום של הפעילים בבג"ץ, כי "המשטרה בבאר שבע פעלה בשיתוף פעולה מלא עם מארגני האסיפה והתהלוכה שאמורה להתקיים ב-14.7.16 בעיר באר שבע ולאחר בחינת הבקשה ובהתחשב בכלל השיקולים, הוחלט להיענות לבקשה ומסלול התהלוכה והאסיפה אותו ביקשו אושר".

אולם לדברי אנשי הבית הגאה, המסלול עליו מדברת המשטרה הוא לא המסלול המרכזי בו ביקשה הקהילה לצעוד כדי לקבל נראות והכרה בעיר.

שוחחנו עם עו"ד סמדר בונן, דוברת הבית הגאה, שמתייחסת לדברי המשטרה והעירייה בחשדנות, ומסבירה: "הפגישות עם המשטרה נדחו פעם אחר פעם, בכל פעם שהתקיימה פגישה היא נסובה סביב משהו אחר שלא היה בה שום דבר חדש. נועם הליכות אינו שיתוף פעולה. שיתוף פעולה הוא יישום מיידי של החופש להפגין שהוא זכות יסוד. אילו היה מתקיים שיתוף פעולה אמיתי בבאר שבע הבית הגאה לא היה נדרש לפנות לאגודה לזכויות האזרח כדי לקבל סיוע משפטי וייצוג בהליך בבג"ץ ככל שיידרש".

עו"ד בונן התייחסה גם להתנהלותו של ראש עיריית באר שבע: "רוביק דנילוביץ' הוא אדם נעים הליכות עם רוח טובה. אבל עד היום הרוח הטובה הזו לא גרמה לעיריית באר שבע לתקצב את הקהילה הגאה בפעילותה בעיר. אנחנו מקווים שהפעם בניגוד לפעמים קודמות הרוח הטובה תהפוך להיות אופרטיבית".

> הטעות של צעדת השוויון: כסף לחינוך הוא לא הפתרון לפריפריה

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf