newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

גלובוס מקס חזר בו: למרות הפרסום, הסרט "שקופים" לא הוקרן בבאר שבע

אחרי שנקבע מועד הקרנה לסרט "שקופים" בבאר שבע, צופים שהגיעו לקולנוע גלובוס מקס גילו שהקרנת הסרט בוטלה. "פרסמו מועדים בשביל להשתיק את התקשורת", אומר דוד שין מדימונה. "סיפרו לי ששכחו את העותק בתל אביב", אומר במאי הסרט מושון סלמונה. בגלובוס מקס שומרים על שתיקה. תקלה או צנזורה?

מאת:

הקרנת סרטו של מושון סלמונה, "שקופים", שהייתה מיועדת למספר מועדים במהלך השבוע, בוטלה על ידי קולנוע "גלובוס מקס" בבאר שבע באופן מפתיע. צופים שהגיעו לבית הקולנוע הדרומי, בעקבות פרסום מועדי ההקרנה בדף הפייסבוק של הבמאי וב"שיחה מקומית", הופתעו לגלות כי בית הקולנוע אין מקרין את הסרט, אשר זכה לביקורות מצוינות בכל הארץ.

"איני יכול לחשוב על סיבה אחרת של ביטול הסרט, מאשר ניסיון להשתיק", אומר דוד שין, תושב דימונה, שהגיע עם משפחתו אל באר שבע במיוחד לצפות ב"שקופים". "הייתה ביקורת ציבורית רבה על זה שמצנזרים להקרנה בבאר שבע סרט שהוא הכי רלוונטי לאנשים שחיים כאן, בעיר ובאזור שיש בהם משפחות רב תרבותיות לא מעטות. פניתי למנהלי הקולנוע והם ענו שאין בכלל סרט כזה. פשוט מה שעשו, הוציאו הודעה לעיתונות, על מנת להשתיק את העיתונאים ובסופו של דבר, עשו מה שהם רצו וזה להשתיק את היצירה".

> מדוע תושבי באר שבע לא יזכו לראות את הסרט שצולם בעירם

מודעת הסרט "שקופים"

מודעת הסרט "שקופים"

בעקבות החשיפה בשיחה מקומית, היו מספר כלי תקשורת שביקשו לעקוב ולדווח אף הם על הסיפור, אולם משנודע להם שהסרט יוקרן – ביטלו את הפרסום.

"צר לי על מה שקרה", אומר הבמאי מושון סלמונה. "גם אני הופתעתי. מפיק הסרט קיבל איזה הסבר, שעותק הסרט נשכח בתל אביב ולא הועבר לבאר שבע ובשל כך, כל ההקרנות בוטלו. עכשיו גורל ההקרנה לא ידוע: רק נדע אם הסרט יעלה בבאר שבע, אם רשת גלובוס מקס תפרסם אותו באתר שלה. מאוד לא נעים לי וצר לי על אותם אנשים שבאו לבאר שבע לראות את הסרט והתאכזבו".

מרשת "גלובוס מקס" לא התקבלה תגובה עד לפרסום הידיעה.

הפרשייה מתרחשת באחד השבועות הרגישים, בזמן האחרון באזור הנגב בעקבות הריגתו של סמי אל ג'אער ברהט, שנורה למוות במהלך פעולה משטרתית, בתקרית הנמצאת עדיין בחקירת המחלקה לחקירת שוטרים. בהלווייתו השתתפו אלפי אנשים ובמהלכה פרץ עימות בין המשטרה לאבלים, במהלכו נהרג אזרח מגז מדמיע שירו שוטרים, נער בן כ-16 נפצע בינוני, בן כ-50 נפצע קשה ועשרות אחרים פצועים.

> עימותים בהלוויית האזרח שנהרג בזמן הלוויתו של הרוג מירי שוטרים

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf