newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

הממשלה תזניח את הבטיחות בדרכים כדי שהמצב הביטחוני יראה טוב יחסית

במסגרת תוכנית חדשה תיובש כליל הרשות לבטיחות בדרכים, שוטרים יעודדו נהיגה תחת השפעת אלכוהול ותבוטל הגבלת המהירות בערים. המטרה: להוכיח שפיגועים הם לא מי-יודע-מה בעייתיים. סאטירה

מאת:

המצב הביטחוני, שהולך ומדרדר לנגד עינינו, מביא את ממשלת ישראל לשימוש באמצעים קיצוניים. היום (יום ב') נודע כי כדי להילחם בתחושת היעדר הביטחון האישי, חוסר התוחלת וחוסר התקווה כי המצב ישתנה – הממשלה תאשר בשבוע הבא (יום א') תוכנית נרחבת להגדלת מספר ההרוגים בכבישים כדי שהמצב הביטחוני יראה סביר יחסית.

גם ללא מאמצים מיוחדים כבר בשנה החולפת הצליחו להגדיל את מספר ההרוגים בתאונות דרכים ב-38 לעומת השנה שלפניה. זאת בעוד שבכל העולם המפותח המגמה דווקא הפוכה. אך בצוק העתים – המשרה תחושה פסיכולוגית מזוייפת של חוסר ביטחון, כתוצאה מכך שרוצח מטורף מסתובב חופשי חמוש בתת-מקלע כבר מיום שישי ומחפש את מי לקצור, שהמשטרה מגלה אוזלת יד, ושיש פיגוע בערך כל חמש שעות – הבינה הממשלה שיש צורך בהירתמות חריגה.

לאור הידיעה הברורה כי הממשלה לא מתכוונת לבצע שום מהלך שעשוי לשנות במשהו את המצב הביטחוני, כשהאלימות ברחובות כיום היא בדיוק הפיתרון המדיני של הימין, הוחלט כי תימשך ואף תועצם ההזנחה של הרשות לבטיחות בדרכים. בין השאר ימשך הקיצוץ בתקציבה, שגם ככה ירד מ-550 מיליון שקל ב-2008 ל-230 מיליון כיום – פחות מחצי. כמו כן, הרשות תמשיך לפעול ללא יו"ר, לאחר שהאחרון הכריז כי הרשות לבטיחות בדרכים למעשה גורמת נזק לבטיחות בדרכים.

> ביטחון מול תאונות דרכים: במה משקיעה הממשלה יותר?

ישראל כץ ובנימין נתניהו (יותם רונן / אקטיבסטילס)

טקס הקבורה של הרשות לבטיחות בדרכים. ישראל כץ ובנימין נתניהו (יותם רונן / אקטיבסטילס)

עוד במסגרת התוכנית צפוים להיות מוצבים בצמתים שוטרים אשר יחלקו משקאות אלכוהליים לנהגים, ואלו יורשו להמשיך בדרכם רק לאחר שבדיקת הינשוף תראה כי הם מבושמים; תוסר מגבלות המהירות בכבישים שכונתיים; תצא קריאה לעוד ילדים מרגיזים לרכוש אופניים חשמליים; אפליקציית הניווט הפופולרית כחול-לבן "Waze" תפסיק לשאול האם אינני הנהג; יוצבו תמרורים מטעים בכוונה; גדרות הפרדה ימשיכו להיות מלכודות מוות; הרמזורים יחליפו אורות באופן אקראי; נהגי משאיות יוכרחו לצפות בנאומים של ישראל כץ בלילות (בסגנון "התפוז המכני") כדי שירדמו על ההגה; ומבחני רישיון נהיגה יבוצעו בהתכתבות במוסד ששרי הממשלה וחברי הכנסת מקבלים בו תארים.

השלב האחרון הצפוי בתוכנית הוא גיוס תלמידי בתי ספר מכל הכיתות, שהתפנה להם זמן רב לאחר שמשרד החינוך אסר על לימודי התבוללות, כדי שישחקו במשחק המחשב "Grand Theft Auto" כאימון על נהיגה פרועה.

הדעות לגבי התוכנית – כרגיל במדינת היהודים – חלוקות. שרי הממשלה הגיבו בהתלהבות. "סיכוני תאונות הדרכים גבוהים לאין ערוך מטרור", מסר נפתלי בנט. "בחשיבה הסתברותית יש גם המון תאונות דרכים", הבהיר גלעד ארדן. נתניהו מצידו אמר כי "אם תאונות הדרכים רוצות להיות ישראליות אמיתיתות אז עד הסוף ולא יהיו מדינה בתוך מדינה". לעומת זאת, כל האנשים האחרים בארץ מביטים בשרים האלה בהשתאות ולא כל כך מבינים מה לכל הרוחות מה קורה פה.

גם כתוצאה מפגיעת ברק יש יותר סיכוי להיפגע

תוכנית נוספת שנמצאת בשלבי הכנה ראשוניים בלשכת ראש הממשלה כוללת פיזור של חלקיקי יודיד הכסף בסטרטוספרה, כדי להגדיל את כמות העננים ואת מספר הברקים. המטרה: לציין כי יש יותר סיכוי להיפגע מברק (1 ל-10,000 לאורך תקופת חיים מלאה) מאשר בפיגוע. הסתברותית יש גם סיכוי גבוה יותר למות כתוצאה מדפיקת הראש בקיר הרבה פעמים נוכח ההבנה כי רוב האנשים בישראל ימשיכו למרות הכל להצביע לאנשים האלה.

לפי מקורות בממשלה מדובר בסוג של בלון ניסוי, ואם הוא יעבוד השיטה תהפוך למדיניות פעולה כללית חדשה במגוון נושאים, לצד האשמת הציבור בכישלונות ממשלתו. כך ככל הנראה יושקו קמפיינים תחת הססמה "יש יותר סיכוי שתישאר ממש רעב במסעדות האלו שמחלקות מנות טאפאס ממש קטנות (100%) מאשר אם אתה אחד ממיליון הילדים העניים בישראל (25%)" וגם: "טוב שאת\ה לא יכול לקנות בית כי יש סיכוי לא רע שמחבל היה מתבצר לך בבית אם היה לך אחד".

פוסט זה הוא פוסט סאטירי

> להנהגה הערבית דרוש מדריך בגינויים

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf