newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

מקדשים את השבת: כנופיות מתנחלים תקפו את הכפרים עוריף וחווארה

מאת:
השאירו תגובה
א א א

שעות ארוכות של השתוללות אלימה של מתנחלים לכבוד שבת. היום בשעות הבוקר תקפה כנופיה שיצאה מכיוון ההתנחלות הקיצונית יצהר את הכפר הפלסטיני הסמוך עוריף. עם גל התקיפה הראשון הודיעו תושבי הכפר לכוחות הבטחון על האירוע האלים. למקום הגיעו כוחות צבא ומשטרה, אולם אלו לא עצרו אף אחד מהמתפרעים, הרחיקו מעט את המתנחלים ועזבו את המקום.

שמשות מנופצות. מתנחלים מיצהר תקפו את הכפר עוריף. 22 באפריל 2017 (צילום באדיבות "רבנים לזכויות אדם")

שמשות מנופצות. מתנחלים מיצהר תקפו את הכפר עוריף. 22 באפריל 2017 (צילום באדיבות "רבנים לזכויות אדם")

זמן לא רב אחר כך חזרו המתנחלים לתקוף. קבוצה גדולה יותר של מתנחלים, לפחות עשרות רבות של גברים, ירדה לעבר עוריף ותקפה באלימות. נגרם נזק כבד לאחד מבתי הכפר, ונופצו שמשות של כלי רכב. הפעם הצבא נכנס לכפר, אבל ירה אמצעים לפיזור הפגנות דווקא על הפלסטינים שיצאו להגן על הכפר המותקף והשיבו למתנחלים באבנים. בהמשך, כך על פי הדיווחים, עקרו המתנחלים עצי זית במטעים פלסטינים, ואף הציתו אש.

אבל מתנחלי יצהר החליטו שזה לא מספיק להם. כמה שעות מאוחר יותר ירדה קבוצה נוספת מההתנחלות לעבר הכפר חווארה. הם זרקו אבנים, ניפצו חלונות ותקפו את התושבים באלימות. כתוצאה נפצעו שלושה תושבים, ביניהם אישה אחת שעל פי דיווחים נפגעה בראשה באורח בינוני.

זכריא סדה מ"רבנים לזכויות אדם" סיפר לשיחה מקומית כי המתנחלים שירדו לעבר הכפר חווארה עברו בדרך ליד עמדה של צה"ל. "הם היו חייבים לדווח על הירידה של המתנחלים, ויכלו למנוע את הפגיעה בשלושה אנשים", אמר סדה. "כוחות הבטחון לא עושים שום מאמץ כדי למנוע את התקיפות האלו של הפלסטינים, לא עושים כלום כדי להגן על החיים של הפלסטינים".

> צפו: מתנחלים תוקפים פעילי תעאיוש סמוך לכפר עוג'ה בבקעה

אשה ]לסטינית נפצעה באורח בינוני בראשה כתוצאה ממתקפה של מתנחלים על הכפר (צילום באדיבות רבים לזכויות אדם)

אשה ]לסטינית נפצעה באורח בינוני בראשה כתוצאה ממתקפה של מתנחלים על הכפר (צילום באדיבות רבים לזכויות אדם)

אתמול (שישי), הותקפה קבוצה של פעילי "תעאיוש" שהגיעו כדי ללוות רועי צאן פלסטינים מהכפר עוג'ה. הפעילים הישראלים החליטו להגיע ללוות את הרועים הפלסטינים לאחר שלמדו על כך שהרועים מתקשים לצאת עם עדריהם למרעה בגלל האימה שמטילים כנופיות אלימות של מתנחלים בסביבה. הם הותקפו באבנים ואלות על ידי אנשי "מאחז הבלאדים" שליד ההתנחלות כוכב השחר. חמישה מהפעילים נפצעו.

העובדה ש"כוחות הבטחון", מאפשרים לכנופיות של פורעים להתנהל באין מפריע (פתאום הם לא מרגישים מחוייבים לירות בכל מיידה אבן, פתאום הם שכחו את רימוני הגז וכדורי הגומי בבית, פתאום הם יודעים להבליג), חושפת שוב ושוב את זהות האינטרסים המלאה בין בעלי הבית על הגבעות והכוח החמוש שמשרת אותם.

* הפוסט פורסם גם באנגלית באתר 972+.

מתנחלי מאחז הבלאדים תוקפים את פעילי תעאיוש:

> לימודים, טלפונים ומשפט הוגן: דרישות האסירים הפוליטיים עם פתיחת שביתת הרעב

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf