newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

רוצים סרט ליום השואה? צפו ב"רדיקל אמריקאי"

מאת:
השאירו תגובה
א א א

נורמן פינקלשטיין גדל מבלי לדעת את משמעות המושג "קרוב מדרגה שניה". כל אחד ואחד מבני משפחתו המורחבת פרט לאביו, ששרד את גטו ורשה ואת אושוויץ, ואמו, ששרדה את גטו ורשה, את מחנה ההשמדה מיידאנק ושני מחנות עבודה נוספים – נספה בשואה.

מגיל צעיר הוא ספג את שנאתה העמוקה של אמו מרילה פינקלשטיין לחוסר צדק, שנאה שלובנה בלהבות השואה, וכשישראל פלשה ללבנון ב-1982 והשאירה אחריה למעלה מעשרים אלף לבנונים ופלסטינים מתים הוא הפנה את תשומת ליבו הפוליטית לכאן.

כפרופסור למדעי המדינה, פינקלשטיין כתב ספרים פוליטיים רבים, בינהם "הפעם הלכנו רחוק מדי", על הטבח בעזה ב-2009, "יותר מחוצפה", על השימוש באנטישמיות כדי להצדיק את פשעי ישראל, ואולי הטקסט החשוב ביותר שכתב הוא ספרון בן מאה ומשהו עמודים בשם "תעשיית השואה", על האופן שבו ארגונים ציוניים ומדינת ישראל הפכו את הזכרון הממוסד של השואה מלקח מוסרי אוניברסלי, למכשיר לסחיטת לגיטימציה וכספים עבור מדינת ישראל והארגונים הציוניים.

כיהודיה עם סבא ניצול שואה מבודפשט וסבתא ניצולת שואה מטריפולי, אני מזדהה איתו יותר מכל כשהוא אומר ששום דבר לא מרתיח אותו יותר מהניצול הציני של זכר השואה כדי להצדיק את הטיהורים האתניים, את רצח הילדים והחפים מפשע, את הכיבוש והנישול וההשפלה שהביאו הציונים על העמים הגאים של לבנון ופלסטין.

אם תצפו בסרט אחד על השואה היום, הלוואי שתצפו בסרט התיעודי "רדיקל אמריקאי", שמתעד את חייו ואת מאבקו של האיש הדגול והמוסרי הזה, נורמן פינקלשטיין.

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf