newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

דורשים את הפסקת ההפגזה על בית החולים בבית חנון

מאת:
השאירו תגובה
א א א

עמוד הפייסבוק "יהודים נגד רצח עם" (JAG) פרסם הערב קריאה דחופה לפעולה מצד ישראלים. בסוף הקריאה פורסמו מספרי טלפון רבים של בכירי הצבא והמערכת הפוליטית.

תוכן ההודעה בעברית מובא גם כאן בשיחה מקומית:

הצבא הישראלי מפגיז את בית החולים בית חנון ברגעים אלה ממש. ישנם מספר פצועים. בתוך בית החולים נמצאים שישים ואחד אנשי צוות בית החולים, חולים, אזרחים נוספים וכן שני פעילים מ"התנועת לסולידריות בינלאומית" (International Solidarity Movement), צ'רלי אנדרסון ופרד אקבלד משוודיה, כולם לכודים בבניין. חיילים ישראלים נוכחים באזור, במרחק של כמאה וחמישים מטרים מבית החולים. יריות נשמעות באזור. אנו מבקשות את עזרתכם בהפעלת לחץ ציבורי על בכירי הצבא והמערכת הפוליטית הישראלית על מנת שיחדלו מהפרת החוק הבינלאומי ויפסיקו מיידית לירות על בתי חולים וצוותים רפואיים.

רקע: צוותים רפואיים תחת אש

אחר הצהריים (שישי) הצבא הישראלי תקף אמבולנס ובתוכו שני פראמדיקים בבית חנון שבצפון רצועת עזה. אחד הפראמדיקים נהרג והשני נפצע קשה. בעקבות התקיפה, פעילים בינלאומיים אזרחי ארצות הברית, שוודיה ובריטניה יצאו ללוות אמבולנסים בבית חנון.

זוהי התקיפה השלשית של ישראל נגד צוותים רפואיים ובתי חולים בעזה, בעשרים וארבע השעות האחרונות. אמש בתקיפה הראשונה, נהרס בית החולים לילדים אל-דורה בעיר עזה. תינוק בן שנתיים שהיה מאושפז ביחידת טיפול נמרץ נהרג, ושלושים אחרים נפצעו.

בעקבות הפגזות קודמות באזור, רוב החולים שהיו מאושפזים בבית החולים "בית חנון" הועברו לבית החולים "אל שיפא" בעיר עזה.

מאז תחילת ההתקפה הישראלית על עזה, שלושה עשר אמבולנסים נהרסו כליל ושני פראמדיקים נהרגו. לאורך כל מעשה הטבח הנוכחי, צוותים מתקנים רפואיים הותקפו במתכוון פעם אחר פעם.

"ההתקפות הישראליות על בתי החולים ברצועת עזה נמשכות, ובתי החולים שממוקמים באזורים הסמוכים לגבול הרצועה נאלצים לפנות את החולים שלהם." אומר ג'ו קאטרון, פעיל בתנועה לסולידריות בינלאומית מארצות הברית, "פראמדיקים ועובדי סיוע עושים כמיטב יכולתם תחת תנאים מסוכנים ביותר".

על פי משרד הבריאות העזתי, 6 מתוך 13 בתי החולים בעזה כבר נפגעו קשות. אחד מהם, בית החולים השיקומי "אל-ופא", נהרס לחלוטין. שתי מרפאות נהרסו לחלוטין, שבע אחרות ניזוקו, 13 אנשי צוותים רפואיים נפצעו, וחמישה נהרגו.

משרד הבריאות העזתי דרש את "ההפסקה המיידית של התקיפות על ידי בצא הכיבוש הישראלי נגד צוותים ומתקנים רפואיים בעזה", וכן ש"הקהילה הבינלאומית תגנה בחריפות את הזוועות הישראליות הנוכחיות, ותעמיד את ישראל לדין על פשעי המלחמה האלו."

קריאה לפעולה: התקשרו לראשי הצבא וראשי המערכת הפוליטית ודרשו את הפסקת ההתקפות על בתי החולים בעזה

לחץ ציבורי מצד פעילים ישראלים הוכיח את עצמו בעבר ככלי היעיל ביותר להגנה על חייהם של צוותים ומבנים רפואיים ואזרחים חפים מפשע שנמצאים תחת תקיפה ישראלית ברצועת עזה הנצורה. "התנועה לסולידאריות בינלאומית" קוראות לאזרחי ישראל המתנגדים לפשעי המלחמה המבוצעים בשמם להתקשר לראשי הצבא הישראלי שמספרי הטלפון שלהם נמצאים בסוף קריאה זו, להביע את מחאתם ולדרוש את ההפסקה המיידית של ההפגזה על בית החולים "בית חנון" ואת כל התקיפות הישראליות נגד צוותים ומתקנים רפואיים בכלל. תקיפות אלה מהוות פשעי מלחמה המכתימים את כולנו בדמם של חפים מפשע.

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
דברים שרואים בתמונה (צילום: צלם)

דברים שרואים בתמונה (צילום: צלם)

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf