newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

על סף מוות: הושג הסכם לשחרור העציר המנהלי שובת הרעב ח'דר עדנאן

מאת:
השאירו תגובה
א א א

נסגר הסכם בין המדינה לבין העציר המנהלי שובת הרעב ח'דר עדנאן, לפיו עדנאן ישוחרר ב-12.7, ויפסיק את שביתת הרעב שלו.

אתמול (ראשון) חלה הידרדרות קשה מאוד במצבו הרפואי של עדנאן, והיה חשש שימות בהקדם, אחרי 53 ימי שביתת רעב. אביו, אשתו וילדיו של עדנאן הגיעו בשעות הערב לבית החולים אסף הרופא, והודיעו שהם מסרבים לעזוב כל עוד לא נחתם הסכם לשחרורו. עשרות פעילים ומספר חברי כנסת מהרשימה המשותפת הגיעו למקום לתמוך בבני המשפחה.

ואז, כאמור, נחתם ההסכם, ועדנאן אמור להפסיק מידית את שביתת הרעב, ולהשתחרר לביתו עוד כשבועיים, ויחגוג את עיד אל-פיטר עם משפחתו, כפי שדרש מלכתחילה. ההסכם שהושג עם עדנאן אף יקשה מאוד על המדינה לעצור אותו שוב, ללא ראיות חדשות שיופיעו נגדו.

> רקע: שביתת הרעב של ח'דר עדנאן

"אני גאה בבן שלי", אמר בבית החולים אביו של עדנאן, מוחמד עבדאללה מוחסן. "זהו נצחון האמונה והרצון. המאבק שלו הוא לא רק שלו, והוא עשה את מה שעשה למען כל האסירים הפלסטינים".

"ח'דר יוצא מנצח", הוסיפה אשתו, רנדה. "הוא שם אור זרקורים והמסר שלו יגיע לכל אדם חופשי. אני יוצאת מכאן היום עם משפחה. אני מאוד גאה בערביי 48' (פלסטינים אזרחי ישראל) שעזרו לנו להפעיל לחץ על המדינה. היום, כאן, הרגשתי כאילו שאני בבית".

זוהי הפעם השנייה שח'דר עדנאן שובת רעב נגד מעצרו המנהלי. הפעם הראשונה הייתה ב-2012, ועדנאן דרש – אז כמו היום – שישחררו אותו ממעצר או שיעמידו אותו למשפט. זאת בעוד שבמעצר מנהלי אדם מוחזק ללא הגבלת זמן מבלי שיועלו נגדו חשדות או יוגש כתב אישום. עדנאן שבת אז 66 יום, והפסיק לאחר שהמדינה התחייבה לשחרר אותו.

בקיץ 2014 נעצר עדנאן שוב, כשעבר במקרה במחסום סמוך לשכם במהלך מבצע "שובו אחים", והושם שוב במעצר מנהלי. קצת לאחר שמעצרו המנהלי הוארך בפעם השלישית ברציפות, ב-6 במאי השנה, הודיע עדנאן שהוא פותח בשביתת רעב נוספת.

גם הפעם הוא עשה עדנאן שימוש בכלי הלא אלים היחיד שעומד לרשותו של אסיר – שביתת רעב שעלולה לפגוע רק בגופו שלו. בצבא אומרים כי נגד עדנאן הצטבר מידע מודיעי שמקשר בינו לבין הג'יהאד האסלאמי. עם זאת, כאמור, המידע הזה לא הוביל להגשת כתב אישום, ועל כן עדנאן הוא בחזקת חף מפשע.

"זה לא רק ניצחון של עדנאן האסיר הפוליטי, זהו ניצחון של הרוח האנושית אל מול כוחו של המדכא", אמרה חברת הכנסת חנין זועבי, שהגיעה לביה"ח אסף הרופא לתמוך במשפחה. "פעם אחר פעם ח'דר נכלא במעצר מנהלי פושע ובלתי חוקי, ופעם אחר פעם הוא גובר על הכובש ובצורה כל כך מעוררת כבוד – דרך התנגדות לגיטימית ומעוררת השראה".

"גופו החלש של האסיר ח'דר עדנאן ממחיש לנו כמה העם הזה חזק", הוסיפה ח"כ עאידה תומא-סולימאן. "כאן הכיבוש נסוג ונופל מול הזכות לחיות ומול הצדק".

הפוסט פורסם גם באנגלית באתר 972+

> שאלת המוסריות של צה"ל היא הסחת דעת

ח"כ עאידה תומא-סולימאן, רנדה עדנאן וח"כ אוסמה סעדי, שמעדכן על תוצאות המו"מ לשחרורו של ח'דר עדנאן (יותם רונן / אקטיבסטילס)

ח"כ עאידה תומא-סולימאן, רנדה עדנאן וח"כ אוסמה סעדי, שמעדכן על תוצאות המו"מ לשחרורו של ח'דר עדנאן (יותם רונן / אקטיבסטילס)

משפחתו של ח'דר עדנאן בבית החולים אסף הרופא (יותם רונן / אקטיבסטילס)

משפחתו של ח'דר עדנאן בבית החולים אסף הרופא (יותם רונן / אקטיבסטילס)

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf