newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

סרבן המצפון עומר סעד אושפז בבית חולים לאחר שבכלא נטען שהוא מתחזה

מאת:
השאירו תגובה
א א א

סעד, אשר זוהי תקופת הכליאה השביעית שלו, נמצא החל משעות הצהרים המקודמות במרכז הרפואי בני-ציון בחיפה. סעד נשפט עד כה ל-141 יום במצטבר.

בשיחה עם "שיחה מקומית" מסר אביו של עומר, זהראלדין סעד, כי כבר שלושה ימים שעומר מתלונן על כאבים בחזה, הזעות ורעידות. עומר סיפר לאביו כי התעלמו מתלונותיו, ושצוות כלא 4 טען כלפיו שהוא מתחזה ומגזים. הוא הועבר מכלא 4 לכלא 6, שם לבסוף הסכימו להפנותו למרפאה צבאית בה הרופא קבע כי עליו להתיצב באופן מיידי בחדר מיון. נכון לשעה זו עומר עובר בדיקות שנמשכות החל משעות הצהרים, ורופאיו חושדים כי יש לו וירוס בכבד.

לזהראלדין סעד אין ספק כי התנאים בכלא 4 הובילו למצבו של עומאר. לאחרונה ביקר את בנו בכלא 4 בפעם הראשונה (שאר תקופות הכליאה היו בכלא 6), ונחרד מהליכלוך והסרחון שבכלא. לדבריו הוא דיבר עם החיילות בכלא והזהירן כי סירחון שכזה יוביל למחלות: "עומר נכנס לכלא בן אדם בריא, מוסיקאי, ספורטיבי, וכך יצא" אומר זאהר, "האם החובשים והרופאים בצבא מבנים עכשיו שעומר לא מגזים? האם יבינו שמניעת טיפול היא רשלנות?"

בהודעה על כליאותו השביעית של עומר שפרסמה תנועת פרופיל חדש נכתב:

עומר הינו ערבי פלסטיני המשתייך לעדה הדרוזית, אשר בניגוד לחברה הערבית נכפה עליה השירות הצבאי בשנת 1956… אותה החלטה לוותה בהתנגדות רצינית מטעמים רבים, ביניהם היותם ערבים, שלא יכולים להילחם נגד עמם וכי יש להתייחס אליהם כאל שאר החברה הערבית הפלסטינית בתוך ישראל.

בתוך כך מתברר כי סרבן המצפון אוריאל פררה נשפט בכלא לשמונה ימים נוספים והושם בבידוד לאחר שסירב ללבוש מדים.

נשלחה בקשת תגובה מדובר צה"ל. התגובה תפורסם כאן ברגע שתתקבל.

עדכון- יום שבת, 11:30: עומר אושפז במחלקה פנימית אחרי שהרופאים טענו שהכבד שלו היה על סף קריסה. על פי דברי אביו מצבו משתפר. שני שוטרים מהמשטרה הצבאית שומרים עליו 24 שעות ליד חדרו, כשנשאלו מדוע הם שם ענו: "כדי שלא יברח".

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf