newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

סוחרי מז' ירושלים בהסגר בגלל מצעד הדגלים. עסקים במערב העיר יסגרו כאות הזדהות

מאת:
השאירו תגובה
א א א

בשעת הקרובות ישטפו את ירושלים עשרות אלפי בני נוער וצעירים, שייקחו חלק במצעד הדגלים (והגזענות) השנתי בירושלים. בעיר שהימין מתעקש לקרוא לה מאוחדת יש מי שיחגגו, ויש מי שיאלצו להסתגר בבתיהם ולסגור את עסקיהם כדי שנוער הציונות הדתית שמגיע לעיר בהסעות המוניות יוכל לפזז לו ברחובות העיר הכבושה.

בכל שנה נפגעת פרנסתם של סוחרי הרובע המוסלמי שנאלצים לסגור את העסקים שלהם בזמן שהישראלים צועדים להם ברחובות, בשל דרישת העירייה והמשטרה. השנה החליטו כ-50 בעלי עסקים במערב ירושלים להביע סולידריות עם עמיתיהם הפלסטינים. בעלי העסקים – פיצוציות, ברים, חנויות ומסעדות – חתמו על עצומת מחאה, חלקם תלו שלטי הזדהות בבתי העסק, וכמה מהם אף יסגרו את שעריהם בזמן המצעד. בין העסקים שהביעו סולידריות עם מעסיקים ברובע המוסלמי שנאלצים לסגור את חנויותיהם ניתן למצוא את זיגמונד, מרקייה, קפה יהושוע, מזקקה, סאטיה, סירה ועוד.

ב"פלאפל מולה" בשוק מחנה יהודה, הסבירו: "לא מקובל עלינו שיסגרו אף חנות מסיבות ביטחוניות – גם ככה קשה להתפרנס בעיר הזאת. יש לנו הרבה שותפים במזרח העיר וכשהם מאבדים פרנסה וסובלים משלילת זכויות בסיסיות זה משפיע גם עלינו. קשיים כלכליים וביטחוניים חוצים גבולות אז דווקא סביב המצעד הזה, שקורה על חשבון הפרנסה וזכויות בסיסיות של תושבי מזרח העיר, סוחרים ממערב ירושלים עומדים בסולידריות".

> כתושב מזרח העיר, ביום ירושלים אני בורח ממנה הכי רחוק שאפשר

עשרות בתי עסק במערב ירושלים סוגרים את בתי העסק שלהם בשל התעמרות בתושבי ירושלים המזרחית שנמצאים בהסגר בגלל מצעד הדגלים

עשרות בתי עסק במערב ירושלים לוקחים חלק בפעולת סולידריות עם בתי עסק במזרח העיר שנאלצים לסגור בגלל מצעד הדגלים

דניאלה ממסעדת "בארוד" שהיא החליטה להצטרף ליוזמה מסרה כי: "מצעד הדגלים זו תהלוכה אלימה, מכוערת ומפריעה לציבור הירושלמי. העירייה תומכת במצעד עם מיליוני שקלים ועם זאת כושלת להתמודד עם מצבי לחץ מרוב סגירות כבישים, אירועי המון כגון המרתונים, המצעדים, וכו. היום הזה משפיע על סוחרים בכל העיר כמו כל אירוע עירוני אחר. גם ככה קשה בעיר הזאת מבחינת הפרנסה. סולידריות בין סוחרים חשובה לא רק ליום הזה אלא לכל יום בשנה."

גם "המרקייה" הצטרפה למהלך הסולידריות. נעם מסביר מדוע: "מצעד הדגלים ביום ירושלים מביא לשיא את המורכבות שירושלים נמצאת בה כל השנה, את האלימות, הגזענות והשנאה שהולכות ופושות בה. האלימות הזו מגיעה לשיאה בירושלים המזרחית, ובפרט ברובע המוסלמי בעיר העתיקה, שבו עובר תוואי המצעד. במקום להגן על בעלי העסקים הפלסטיניים שחשופים לאלימות כלפיהם וכלפי הרכוש שלהם – המשטרה מאלצת אותם לסגור את העסקים, וכך מפעילה עליהם אלימות נוספת. אני לא רואה מצב שבו המשטרה מכריחה בעל עסק במערב ירושלים באותה צורה, עוברת לצד של הפורעים במקום לספק הגנה לתושבי העיר שלה. ביום הזה, אנחנו, המרקייה, בוחרים לסגור את העסק שלנו בסולידריות עם הסוחרים הפלסטינים".

> עיריית ירושלים מכריחה לבחור: לבנות ולהסתכן בהריסה או לעזוב את העיר

ההודעה שפרסמו בעלי "המרקייה" ללקוחות (צילום מסך פייסבוק)

ההודעה שפרסמו בעלי "המרקייה" ללקוחות (צילום מסך פייסבוק)

חמישים שנים יותר מידי

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf