newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

ליברלי כל העולם התאחדו!

מאת:
השאירו תגובה
א א א

אפרופו עלייתו של הימין האלטרנטיבי בארה"ב, דאעש במזרח התיכון, א-שבאב בקרן אפריקה (וכו’), אני מוצא לנכון להזכיר שיש משהו לא בלתי קומי, וגם לא בלתי טראגי, בדרך שבה התארגנויות שוביניסטיות ושונאות זרים וזרות, מסתגרות וששות אלי הדק מציגות את עצמן כאוייבות מושבעות זו של זו.

אסור לנו להתבלבל מהחלוקות והמחנות השרירותיים, המיתולוגיים והמיסטיים במידה רבה, שמשווקים לנו המחנות השונים הללו, בארצות ובמרחבים תרבותיים שונים, ולהבין אותם כאילו הם מייצגים יריבות אמיתית. כאילו יש איזה תהום מוסרית (שכמובן מחייבת מאבק אלים) בין מי שרוצים לשמור על טוהר הלידה היהודית למי שרוצים לשמור על טוהר האסלאם למי שרוצים לשמור על טוהר הגזע הלבן למי שרוצים לשמור על טוהר המערב היודו-נוצרי.

זו לא יריבות אמיתית. זה משחק ציני שתכליתו בכל המקומות זהה: סתימת פיות מבית וצבירת כוח פוליטי טוטאלי.

זה עלול לבלבל קצת אם כל החיים לימדו אותך לחשוב במונחים של "אנחנו והם" – לאומיים או דתיים. אבל לאמיתו של דבר אין יריבות אמיתית בין אסלאם קיצוני לנצרות קיצונית ליהדות קיצונית לבודהיזם קיצוני. אין יריבות בין לאומנות ושוביניזם בבגדד, בירושלים, במוסקבה, באנקרה ובוושינגטון. זו אותה מהפכה. אותם כוחות שפועלים בשם אותם ערכים, תוך שהם לובשים בגדי הסוואה אחרים, מקומיים.

> טראמפ ונתניהו הם בעלי ברית במאבק אבוד

מצאו מכנה משותף. האדם הכי פחות אנטישמי בעולם פוגש ידיד. הנשיא טראמפ וראש הממשלה נתניהו. (צילום: אבי אוחיון/לע"מ)

מצאו מכנה משותף. האדם הכי פחות אנטישמי בעולם פוגש ידיד. הנשיא טראמפ וראש הממשלה נתניהו. (צילום: אבי אוחיון/לע"מ)

האמירות המרושעות והמסוכנות של נשיא ארה"ב נגד התקשורת צריכות להזכיר לנו אמת נושנה של הליברליזם, שאולי אנחנו נוטים לשכוח בגלל שאנחנו מפוזרים בין מדינות וזמנים, ונתונים למתקפה בלתי פוסקת, כל אחד ואחת מאיתנו במקומות שלנו: הלאומנים הדתיים ושונאי הנשים והמיעוטים שייכים לאותו מחנה עולמי, ומבקשי החופש והליברליות, מנגד, שייכים גם הם לאותו מחנה.

כל הליברלים בעולם שייכים לאותו מחנה, וכל הלא ליברלים, ולא משנה מהי שפתם ובשם איזה אלוהים ומיתולוגיה לאומית הם פועלים, שייכים לאותו מחנה. ככה אנחנו צריכים לחשוב.

וזו מחשבה מעציבה, להבין כמה סניפים יש למותג האנטי-ליברלי העולמי, שהוא אחד. אבל גם ההיפך הוא נכון: יש מי שמבקשים להשתיק או להעלים אותנו בכל מקום על פני כדור הארץ. אבל גם יש לנו חברים ושותפים בכל מקום. אם זו אותה מהפיכה אז הליברלים בארה"ב ובישראל, בתורכיה וברוסיה, בהולנד ובסין, הם בני ברית.

כשנבין את זה נדע להשתמש במכפיל העוצמה האדיר שיש לנו. נוכל להשיב מלחמה בכוח גדול פי מאה.

> המחאה הישירה שהשתיקה את גלעד ארדן ודוד פרידמן

אותה מהפכה: הפגנה נגד ממשת תורכיה ליד אצטדיון הכדורגל של בשיקטאש, איסטנבול יוני 2013. (צילום: אורן זיו /אקטיבסטילס)

אותה מהפכה: הפגנה נגד ממשת תורכיה ליד אצטדיון הכדורגל של בשיקטאש, איסטנבול יוני 2013. (צילום: אורן זיו /אקטיבסטילס)

פליטה סורית שהגיעה לחוף לסבוס, יוון (אורן זיו / אקטיבסטילס)

פליטה סורית שהגיעה לחוף לסבוס, יוון (אורן זיו / אקטיבסטילס)

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
דברים שרואים בתמונה (צילום: צלם)

דברים שרואים בתמונה (צילום: צלם)

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf