newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

ארגוני זכויות אדם: ישראל עצרה 1,319 פלסטינים בינואר ופברואר השנה

מאת:
השאירו תגובה
א א א

"א'דאמיר", ארגון זכויות אדם פלסטיני התומך בזכויות אסירים, פרסם אמש (ד') כי הצבא הישראלי עצר במהלך החודשיים הראשונים השנה 1319 פלסטינים, מתוכם 274 קטינים, 23 נשים וארבעה עיתונאים.

המספרים בדו"ח הם תוצאה של הצלבת נתונים שנאספו על ידי ארגונים שונים: הארגון לענייני אסירים וחופש (Prisoners and Liberties Affairs Association), מועדון האסיר הפלסטיני, מרכז "אל מיזאן" לזכויות אדם וארגון "א'דאמיר".

הדו"ח המשולב מצא כי התפלגות המעצרים לפי אזורים גאוגרפים היא: 381 עצורים מירושלים, כל שאר העצורים מהגדה (מעל ל- 200 עצורים מאזור רמאללה) ובנוסף נעצרו 30 פלסטינים מרצועת עזה.

"אד'מיר" מעריכים כי נכון ל-28 בפברואר, מספר האסירים הפלסטינים בבתי כלא ישראלים (כולל מעצרים מנהליים) הינו קרוב ל-6,500. מתוכם 63 נשים (6 מתוכן קטינות) ו-350 ילדים. מאז תחילת השנה, ישראל הוציאה 169 צווים למעצרים מנהליים (מתוכן מעל לחמישים צווים חדשים לגמרי, ולא מחודשים). לפי ההערכות, מספר העצורים המנהליים בבתי כלא נכון לעכשיו הינו קרוב ל-500.

הדו"ח שם דגש על שני מעצרים אלימים המהווים הפרה בוטה ביותר של זכויות בסיסיות ושל הזכות לחיים. המקרה הראשון הוא של יאסין אל-סאראדה, תושב יריחו בן 33 שככל הנראה הוכה למוות על ידי חיילים בעת פשיטה לצרכי מעצר, ואילו המקרה השני הוא של איסמאעיל אבו ריאלה מעזה, דייג בן 18 שנורה למוות על ידי חיל הים הישראלי ושגופתו הוחזקה בישראל למשך 12 ימים. לפי ארגוני זכויות האדם הפלסטינים, מאז 1967, ישראל הרגה 213 עצורים. 72 מתוכן מתו כתוצאה מעינויים.

הפרת זכויות האדם הבסיסיות לא נפסקות עם המעצר. הדו"ח המשולב חושף עדויות פלסטיניות לחיפוש גופני בעירום במעצר, הפרה של זכויות רפואיות, צפיפות יתר (במיוחד במעצרי נשים), מזון באיכות ירודה ולעתים אף מסוכנת לבריאות והתעללויות פסיכולוגיות ופיסיות. מחברי הדו"ח פונים למועצה לזכויות האדם לאו"ם בדרישה לחקור את פשעי ישראל והפרות זכויות האדם השיטתיות והמנוגדות לאמנת ז'נבה.

> מונדר עמירה, ממנהיגי המאבק העממי בגדה, נשלח לשישה חודשי מאסר

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf