newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

חד"ש ואסד: אולי די?

מאת:
השאירו תגובה
א א א

בשנים האחרונות אני משתדל מאוד להגביל את הביקורת שלי לחברה הישראלית, ולא להצטרף למקהלת היהודים, מימין ומשמאל, שמחלקים עצות לערבים בזמן שהם עומדים להם על הראש. ובכל זאת, חשוב לי להגיב לגינוי של חד"ש ובל"ד את ההכרזה של הליגה הערבית על החיזבאללה כארגון טרור. חשוב לי בין השאר כי במערכות הבחירות האחרונות קראתי להצביע לחד"ש ולרשימה המשותפת.

חד"ש ובלד לא פרסמו את הגינוי בעברית. זה מתוך הידיעה ב"הארץ":

ח"כ לשעבר וחבר הלשכה המדינית של מק"י, עיסאם מחול, הסביר כי [..] הוא לא חושש מתגובת הציבור בישראל. 'להיפך', אמר, 'אנחנו רוצים להאיר את עיני הציבור בישראל'. לדבריו, 'בזמנו אמרנו 'אש"ף הוא ארגון שחרור וצריך לדבר איתו' ובישראל הגדירו אותו כארגון טרור – עד שנכנסו איתו למשא ומתן. אנחנו לא נוקטים בעמדה שנסמכת על מה שחושבים הפרשנים הביטחוניים והאסטרטגים בישראל. חיזבאללה הוא ארגון התנגדות שנאבק בכיבוש הישראלי בדרום לבנון ותומך במאבק העם הפלסטיני למען סיום הכיבוש. חיזבאללה נאבק בכובש הישראלי ובמדיניות של ישראל, שרואה במשטר חשוך כמו המשטר הסעודי כבן ברית, למרות שכולם יודעים שהסעודים והטורקים תומכים או לפחות נותנים יד לארגונים כמו ג'בהת א-נוסרה ודאעש שרוצים לפורר את סוריה'.

בניגוד למה שחושבים בישראל, הפלסטינים הם חלק מהעולם הערבי וטבעי שיהיו להם עמדות בנושאים הקריטיים לערבים. טבעי גם שהעמדות האלו לא יתאמו את הקונצנזוס הישראלי, שרואה בפלסטינים ובבעלי בריתם אויבים.

רק שהתפקיד הישראלי בסיפור הנוכחי הוא שולי עד לא קיים. היציאה של ערב הסעודית והליגה הערבית נגד החיזבאללה היא תוצאה של מעורבות הארגון במלחמת האזרחים בסוריה, והידוק האחיזה שלו בלבנון. עיסאם מחו'ל מיתמם: אין דמיון בין התמיכה באש"ף – נציגו הבלעדי והלגיטימי של העם הפלסטיני – בתקופה שישראל וארצות הברית הגדירו אותו כארגון טרור, לבין ההתייצבות לצד החיזבאללה בהקשר הסורי.

מבחינת חד"ש, ההודעה הזו מצטרפת לשורה של מאמרים והתבטאויות בזכות אסד ובעלי בריתו. אין לי דרך או רצון להצדיק את העמדה הזו. הציר של פוטין-אסד והחיזבאללה אחראי למרבית הקורבנות האזרחיים בסוריה, הרבה יותר מדעא"ש או כל שחקן אחר. איזה היגיון בעולם – התנגדות? אנטי קולוניאליזם? קומוניזם? – מצדיק עמידה לצד רודן שממטיר פצצות חבית על בתי ספר ומרפאות, או שמרעיב עשרות אלפי אזרחים למוות? איך אפשר לדבר על זכויות אדם והגנה על אזרחים ולתמוך בפוטין ובאסד? ואיזה מקום הודעות מהסוג הזה משאירות לסולידריות או שותפות ערבית-יהודית?

> אלפים ברמאללה בהפגנה לשיפור תנאי העבודה

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf