newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

היום: גמר הגביע הפלסטיני בכדורגל יתקיים לראשונה זה 15 שנה

מאת:
השאירו תגובה
א א א

משחק הגומלין של גמר הגביע הפלסטיני בכדורגל יתקיים היום (שישי) בשעה 19:00‏ באצטדיון חוסיין אבן עלי בחברון. על הגביע יתחרו קבוצת איתיחאד שג'אעיה מעזה, ואל-אהלי חברון מהגדה המערבית.

זו הפעם הראשונה מזה 15 שנה שגמר הגביע הפלסטיני מתקיים כהלכתו, אחרי שמאז אינתיפאדת אל-אקצה ועד היום, ובשל הקושי בתנועת שחקנים בין הגדה לבין עזה, הוכתרה בכל שנה מחזיקת גביע בעזה ומחזיקה בגדה, והמשחק החגיגי בין שתי מחזיקות הגביע לא התקיים.

השנה – בעידודו וניצוחו של יו"ר התאחדות הכדורגל הפלסטיני, ג'יבריל רג'וב, ובהמשך לקונגרס פיפ"א האחרון, בו התחייבה ישראל לאפשר כניסת שחקנים פלסטינים מהגדה לעזה ולהיפך – יתקיים המשחק החגיגי. המפגש הראשון, לפני שבוע, התקיים בעזה והסתיים בתוצאה 0-0, כך שמי שתנצח היום תוכתר כמחזיקת הגביע הפלסטיני. אם יסתיים המשחק בתיקו אפס, תתקיים הארכה ואם גם אז לא יובקעו שערים, יוכרע המשחק בדו-קרב מהנקודה הלבנה.

הפלסטינים לא ויתרו על קיום המשחק כסדרו, גם כשהתגלה שישראל מקשה על כניסת ארבעה שחקנים מעזה לגדה. הקבוצה העזתית הודיעה שהיא תצא למשחק המכריע רק כקבוצה – או שכולם יוצאים או שאף אחד לא יוצא. בסופו של דבר ניתנו כל האישורים וכל שחקני הקבוצה יצאו למשחק. הם התקבלו אתמול בחברון בקבלת פנים חמה וחגיגית.

שחקני שתי הקבוצות ייפגשו מחר, שבת, יממה אחרי המשחק, עם יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס. ביום ראשון יעשו שחקני הקבוצה העזתית את דרכם בחזרה לרצועה, והם מקווים שהם יעשו זאת כמחזיקי גביע פלסטין לשנת 2015. אבל כך או אם כך, עצם קיום שני משחקי גמר הגביע — הראשון בעזה והגומלין היום בחברון — הם הצלחה פלסטינית אדירה כנגד כל הסיכויים, כנגד הפיצול הפנימי, ובעיקר כנגד הכיבוש ונגד המצור. מי אמר שכדורגל לא מביא תקווה?

כתב: יוני מנדל

> גמר הגביע הפלסטיני הבקיע גול נצחון נגד ישראל 

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf