newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

גזר דינו של עו"ד ברק כהן: מאות שעות לתועלת הציבור, מאסר על תנאי ואלפי שקלים פיצוי

מאת:
השאירו תגובה
א א א

דיווח וצילום: אורן זיו.

שופטת בית משפט השלום בתל-אביב, דנה אמיר, גזרה היום (ראשון) על עורך הדין והפעיל החברתי והפוליטי ברק כהן 300 שעות עבודה לתועלת הציבור – אותן יעשה כיועץ משפטי בארגון מסילה, הפועל למען זכויות פליטים ומבקשי מקלט, 6 חודשי מאסר על תנאי על עבירות נגד עובדי ציבור, קנס של 3000 ש"ח ופיצוי על-סך 5000 ש"ח לשוטר אלון חמדני, בגין שיר שכתב עליו כהן.

כזכור, בית המשפט השלום בתל אביב הרשיע את כהן בתאריך 11.6.2017 בהעלבת עובד ציבור ובהפרעה לשוטר במילוי תפקידו בעקבות שורה של פרסומים שעסקו בהתנהלותו של השוטר אלון חמדני, ביניהם השיר שהפך ויראלי "רכז מידע". בעקבות ההרשעה דרשה פרקליטות גזר דין של עד שנה מאסר בפועל נגד כהן.

בעקבות השמעת גזר הדין אמר עו"ד כהן:

"הדבר המשמעותי ביותר זה שהאיום של הפרקליטות והניסיון להפחיד את הציבור בכללותו מפני מימוש חופש הביטוי הפוליטי התברר כאיום סרק. ניתן לממש את חופש הביטוי הפוליטי. הרי מה העונש פה? פעילות לטובת מבקשי המקלט? אני באהבה ובתענוג סבור שצריך להגן על מבקשי המקלט גם בלי עונש, זה מצב שאני מוצא כראוי ממילא. המסקנה היא לא לפחד, לבקר, גם אם זה כרוך בהליך – לנהל אותו ולא להתמלא פחד מהשלטון. זה המסר המרכזי שצריך לצאת מכאן.

כל מי שעיניו בראשו מבין שהביטויים בהם נקטתי כלפי אותו רכז מודיעין הם בקונטקסט פוליטי, אז לבוא ולומר שזה לא חלק ממימוש חופש ביטוי פוליטי זה לגמרי לצאת מהעובדות. הרי ההיכרות שלי עם אותו רכז מודיעין נגעה באופן ישיר לציר של חופש ההפגנה, שהוא מצד אחד ביקש להעלים, לכווץ ולפגוע בקרב קבוצות מסוימות ואני ביקשתי להרחיב ולאפשר".

בעניין ההליך להשעיית פעילותו כעורך דין אמר כהן: "ראשית, עוד לא הושעתי. שנית, המסע שאני נמצא בעיצומו הוא מסע פוליטי, השותפות והשותפים שלי עוסקים בפעילות פוליטית במגוון זירות וזה המקום החשוב בשבילי. אם הייתי רוצה לעסוק בעריכת דין תאגידית, הייתי נמצא במקום של בעלה של השופטת ולא איפה שאני נמצא היום".

> הם משתיקים את ברק כהן, כי הוא היחיד שמפחיד אותם

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
דברים שרואים בתמונה (צילום: צלם)

דברים שרואים בתמונה (צילום: צלם)

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf