newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

ביום האחרון ללימודים: כתובות נאצה גזעניות בבית הספר הדו לשוני בירושלים

מאת:
השאירו תגובה
א א א

צלבי קרס וכתובות "ערבים לשחיטה", "ערבי בן זונה" ו"דם יהודי אינו הפקר", קיבלו הבוקר את פניהם של תלמידי ותלמידות בית הספר הדו לשוני בירושלים ביום האחרון לשנת הלימודים. הנהלת בית הספר, המתורגלת כבר במתקפות השנאה על בית הספר, דאגה לנקות את הכתובות, והתלמידים הגיבו מיד בהכנת שלטים עליהם נכתב "יהודים וערבים מסרבים להיות אויבים", שנתלו במקום בו נכתבו מילות השנאה על הקיר.

בחודש נובמבר האחרון הוצתו כיתות א' בבית הספר, ובנוסף רוססו כתובות נאצה במקום. מספר שבועות אחר כך הוגשו כתבי אישום נגד שלושה פעילי להב"ה, שטענו בחקירתם כי הושפעו מכתבת טלוויזיה ששודרה בערוץ הראשון, בה הוצגו תלמידי בית הספר כמעוז של תמיכה בטרור. משפטם של המציתים מתנהל בימים אלה בבית המשפט בירושלים. בשבוע שעבר התקיים דיון הטיעונים לעונש, שבסופו התפרץ אביהם של שניים מהנאשמים לעבר הורים מבית הספר הדו לשוני שנכחו בדיון וצעק לעברם "חבל שהכיתה ששרפו לא הייתה מלאה בערבים".

> מאחורי הקלעים של הפעילות למען חיים משותפים בישראל

כתובות נאצה וצלבי קרס קיבלו את פניהם של תלמידי בית הספר הדו לשוני בירושלים ביום האחרון לשנת הלימודים (צילום באדיבות בית הספר הדו לשוני)

כתובות נאצה וצלבי קרס קיבלו את פניהם של תלמידי בית הספר הדו לשוני בירושלים ביום האחרון לשנת הלימודים (צילום באדיבות עמותת יד ביד)

תלמידי בית הספר הדו לשוני בתגובה לכתובות נאצה וצלבי קרס שקיבלו את פניהם ביום האחרון לשנת הלימודים (צילום באדיבות בית הספר הדו לשוני)

תלמידי בית הספר הדו לשוני בתגובה לכתובות נאצה וצלבי קרס שקיבלו את פניהם ביום האחרון לשנת הלימודים (צילום באדיבות עמותת יד ביד)

במסגרת הסדר הטיעון עם האחים טויטו החליטה הפרקליטות לשמוט את המניע הגזעני-לאומני מכתב האישום, בהחלטה שעוררה ביקורת ציבורית חריפה. גילי רעי וסמר ג׳אבר-מסארווה, יושבות הראש של ועד ההורים בבית הספר התייחסו הבוקר לנושא בעקבות מציאת כתובות הנאצה: "החשיבות של התעקשות על המניע הלאומני היא לא בהחמרת העונש למציתים, אלא במסר הנשלח – לפיו אסור להשלים עם גילויי גזענות ושנאה. אנחנו וילדינו ממשיכים להאמין וליישם בכל יום את האפשרות של חיים ביחד – ואנחנו מצפים מהממסד ומהמדינה לגבות את המסר הזה".

בבית הספר הדו לשוני לומדים ילדים יהודים וערבים, ממערב ומזרח ירושלים, שמנסים לקיים אי של שפיות בימים של שנאה ואלימות. בית הספר הוא חלק מעמותת "יד ביד" שמפעילה חמישה בתי ספר דו לשוניים בישראל, בהם לומדים כאלף ומאתיים תלמידים ערבים ויהודים, ומלמדים כמאתיים מורים ומורות.

בבתי הספר הדו לשוניים מפרסמים הבוקר כי למרות המתקפות הגזעניות, בתי הספר והגנים הדו לשוניים שמפעילה העמותה רושמים עליה של כ-18% בהרשמה לקראת שנת הלימודים הבאה, כמו גם פניות רבות מקבוצות הורים ברחבי הארץ שמבקשות גם הן להקים מסגרות חינוך משותפות ליהודים וערבים.

> בסוף עוד יבקשו מבית הספר הדו-לשוני לפצות את המציתים

תלמידי בית הספר הדו לשוני בתגובה לכתובות נאצה וצלבי קרס שקיבלו את פניהם ביום האחרון לשנת הלימודים (צילום באדיבות בית הספר הדו לשוני)

תלמידי בית הספר הדו לשוני בתגובה לכתובות נאצה וצלבי קרס שקיבלו את פניהם ביום האחרון לשנת הלימודים (צילום באדיבות עמותת יד ביד)

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf