newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

תמונות החודש: מהדקים את המצור על השמאל

רדיפת השמאל הגיעה לשיא חדש עם מעצרם של שלושה פעילים בעקבות שידור "התחקיר" בתוכנית 'עובדה'. סרבנית מצפון בדרך אל הכלא. ברחובות תל-אביב התנהל מצוד אחר היורה נשאת מלחם שרצח שלושה אנשים, ועיתונאי פלסטיני השובת רעב במחאה על מעצרו המנהלי המתמשך גווע כשהוא כבול למיטתו בבית החולים

מאת:

עריכת תמונות: אנקה מירקין

כוחות ביטחון ישראליים מחפשים ברחובות סמוכים לפאב מקומי לאחר פיגוע ירי שבוצע על ידי גבר פלסטיני עם אזרחות ישראלית שנמלט מהמקום, תל אביב, 1 בינואר, 2016. שני אנשים נהרגו ושבעה נפצעו בעקבות התקיפה. (אקטיבסטילס)

כוחות ביטחון מחפשים ברחובות סמוכים לפאב "הסמטא" בתל-אביב לאחר פיגוע ירי שבוצע על ידי גבר פלסטיני אזרח ישראל שנמלט מהמקום. תל אביב, 1 בינואר, 2016. שלושה אנשים נהרגו ושבעה נפצעו כתוצאה מהירי. (אקטיבסטילס)

תאיר קמינר, 19,  מתל אביב, נכנסת לבסיס הצבאי תל השומר שבו היא תכריז על סירובו להתגייס לשירות הצבא הישראלי, 10 בינואר, 2016 . לדברי תאיר, היא סירבה לקחת חלק בכיבוש אחרי שהיא בילתה שנת התנדבות עם בני נוער בדרום הארץ, בסמוך לגבול עם רצועת עזה. (אקטיבסטילס)

תאיר קמינר, 19, מתל אביב, נכנסת לבסיס תל השומר שם תכריז על סירובה להתגייס לשירות צבאי. 10 בינואר, 2016 . לדברי תאיר, היא מסרבת לקחת חלק בכיבוש אחרי שבילתה שנת התנדבות עם בני נוער בדרום הארץ, בסמוך לגבול עם רצועת עזה. (אקטיבסטילס)

פלסטינים מפגינים סולידריות עם העיתונאי העצור מוחמד אל-קיק, 33, אשר נמצא ביום ה-67 של שביתת הרעב שלו בכלא הישראלי במחאה נגד מעצרו המנהלי. טול-כרם, הגדה המערבית 30 בינואר 2016. על-פי חוק המעצר המנהלי, ישראל יכולה לעכב פלסטינים ללא כתב אישום או משפט ללא הגבלת זמן. ישראל טוענת כי אל-קיק היא חבר חמאס שהיה כלוא בעבר בשל פעילותו בארגון. (אקטיבסטילס)

פלסטינים מפגינים בסולידריות עם העיתונאי העצור מוחמד אל-קיק, 33,  ביום ה-67 לשביתת הרעב שלו במחאה על מעצרו המנהלי. טול-כרם, הגדה המערבית 30 בינואר 2016. על-פי החוק, ישראל יכולה לעכב פלסטינים ללא כתב אישום או משפט ללא הגבלת זמן. ישראל טוענת כי אל-קיק הוא חבר חמאס שהיה כלוא בעבר בשל פעילותו בארגון. (אקטיבסטילס)

פלסטינים נהנים מחוף הים ביום שטוף השמש הראשון לאחר סופת הגשמים, עזה, רצועת עזה, 28 בינואר 2016. (אקטיבסטילס)

פלסטינים נהנים מחוף הים ביום שטוף השמש הראשון לאחר סופת הגשמים. עזה, רצועת עזה, 28 בינואר 2016. (אקטיבסטילס)

פעילים מחזיקים חלקים המדמים את חומת ההפרדה, במהלך הפגנה נגד הכיבוש, על הכביש הראשי המחבר בין ירושלים וחברון, סמוך לבית ג'אלה, הגדה המערבית, 15 ינואר 2016. (אקטיבסטילס)

פעילים מחזיקים חלקים המדמים את חומת ההפרדה במהלך הפגנה נגד הכיבוש על הכביש הראשי המחבר בין ירושלים וחברון, סמוך לבית ג'אלה, הגדה המערבית. 15 ינואר 2016. (אקטיבסטילס)

סטודנטים פלסטיניים מוחים בתוך האוניברסיטת העברית, לאחר שמשטרת ישראל עצרה ביום שלפני סטודנטית, אשתו של הפעיל הפלסטיני סאמר אבו עיישה, 13 בינואר 2016. סאמר אבו עיישה וחיג'אזי אבו סביח, שני פלסטינים מירושלים נעצרו על ידי משטרת ישראל לאחר הקמת אוהלים בחצר של הוועד הבינלאומי של מטה צלב האדום (ICRC) במזרח-ירושלים כמחאה על האיסור שניתן להם על ידי הצבא הישראלי מלהיכנס לעיר מגוריהם במשך כמה חודשים. סאמר וחיג'אזי נעצרו במטה הצלב האדום הבינלאומי, שבו הם הקימו את אוהליהם מתוך אמונה ששם יהיו בטוחים מהכוחות ישראליים, על סרובם לעזוב את ירושלים. אשתו של סמיר נעצרה בתוך האוניברסיטה ונלקחה לחקירה על ידי משטרת ישראל. (אקטיבסטילס)

סטודנטים פלסטיניים מוחים באוניברסיטת העברית, לאחר שהמשטרה עצרה סטודנטית, אשתו של הפעיל הפלסטיני סאמר אבו עיישה. 13 בינואר 2016.
סאמר אבו עיישה וחיג'אזי אבו סביח, שני פלסטינים מירושלים, נעצרו לאחר שהקימו אוהלים בחצר של הוועד הבינלאומי של מטה צלב האדום (ICRC) במזרח-ירושלים כמחאה על כך שהצבא אסר עליהם להיכנס לעיר מגוריהם במשך כמה חודשים. סאמר וחיג'אזי נעצרו במטה הצלב האדום הבינלאומי, שבו הם הקימו את אוהליהם מתוך אמונה ששם יהיו בטוחים מהכוחות ישראליים, על סרובם לעזוב את ירושלים.  (אקטיבסטילס)

הפעיל הישראלי עזרא נאווי נלקח על ידי שומרי שב"ס לאחר השימוע בבית משפט השלום בירושלים, ב -20 בינואר 2016. עזרא נאווי נעצר ב- 11 בינואר 2016 לאחר כתבת ערוץ 2 בטלוויזיה, שבה  אומר נאווי שהוא דיווח לשירותי הביטחון הפלסטיניים על פלסטינים המוכרים מגרשים בגדה המערבית לישראלים. מעצרו הוא חלק מגל של התקפות נגד פעילי שמאל  וארגוני זכויות אדם בישראל. (אקטיבסטילס)

פעיל השמאל עזרא נאווי נלקח על ידי שומרי שב"ס לאחר השימוע בבית משפט השלום בירושלים. 20 בינואר 2016.
עזרא נאווי נעצר ב- 11 בינואר 2016 לאחר כתבת ערוץ 2 בטלוויזיה, שבה הוקלט  נאווי אומר כי הוא דיווח לשירותי הביטחון הפלסטיניים על פלסטינים המוכרים מגרשים בגדה המערבית לישראלים. מעצרו הוא חלק מגל של התקפות נגד פעילי שמאל וארגוני זכויות אדם בישראל. (אקטיבסטילס)

הפעיל הישראלי גאי בוטביה נלקח ע"י שומרי שב"ס לדיון בעיניינו, בית משפט מחוזי, ירושלים, 21 בינואר 2016. בוטביה נעצר לאחר מעצרו של עזרא נאווי, בעקבות תחקיר ששודר בערוץ 2. (אקטיבסטילס)

פעיל השמאל גאי בוטביה נלקח ע"י שומרי שב"ס לדיון בעיניינו, בית משפט מחוזי, ירושלים, 21 בינואר 2016. בוטביה נעצר לאחר מעצרו של עזרא נאווי, בעקבות תחקיר ששודר בערוץ 2. (אקטיבסטילס)

הפעיל הפלסטיני נאסר נוואג'ה מובל ע"י שומרים בבית המשפט המחוזי בירושלים, 21 בינואר 2016. נוואג'ה נעצר לאחר מעצרו של עזרא נאווי, בעקבות תחקיר ששודר בערוץ 2. (אקטיבסטילס)

הפעיל הפלסטיני נאסר נוואג'עה מובל ע"י שומרים בבית המשפט המחוזי בירושלים, 21 בינואר 2016. נוואג'ה נעצר לאחר מעצרו של עזרא נאווי, בעקבות תחקיר ששודר בערוץ 2. (אקטיבסטילס)

פעילי שמאל ישראליים מוחים מחוץ לתחנת המשטרה במגרש הרוסים בירושלים  בקריאה לשחרר שלושת הפעילים נגד הכיבוש אשר נעצרו בימים האחרונים: עזרא נאווי, גיא בוטביה ונאסר נוואג'ה. 21 בינואר 2016. (אקטיבסטילס)

פעילי שמאל מוחים מחוץ לתחנת המשטרה במגרש הרוסים בירושלים בקריאה לשחרר את שלושת הפעילים נגד הכיבוש אשר נעצרו בעקבות תחקיר 'עובדה': עזרא נאווי, גיא בוטביה ונאסר נוואג'ה. 21 בינואר 2016. (אקטיבסטילס)

גבר ישראלי תוקף את משמרת "נשים בשחור" במהלך משמרת מחאתן השבועית נגד הכיבוש, במרכז תל אביב, 22 בינואר, 2016. (אקטיבסטילס)

גבר תוקף את משמרת "נשים בשחור" במהלך משמרת המחאה השבועית שלהן נגד הכיבוש, במרכז תל אביב, 22 בינואר, 2016. (אקטיבסטילס)

 

פלסטינים חוגגים את יום הולדתו ה -14 של אחמד מנאסרה, נער פלסטיני שביצע פיגוע דקירה בירושלים, במחנה הפליטים דהיישה, הגדה המערבית, 22 בינואר 2016. מנאסרה ובן דודו, חסן, 15, דקרו שני ישראלים בשכונת פסגת זאב במזרח ירושלים באמצע אוקטובר. המשטרה ירתה למוות בחסן ומכונית חולפת דרסה את מנאסרה. הקורבנות הישראליים, בגילי 20 ו -13, שרדו את פצעיהם. (אקטיבסטילס)

פלסטינים חוגגים את יום הולדתו ה -14 של אחמד מנאסרה, נער פלסטיני שביצע פיגוע דקירה בירושלים, במחנה הפליטים דהיישה, הגדה המערבית, 22 בינואר 2016.
מנאסרה ובן דודו, חסן, 17, דקרו שני ישראלים בשכונת פסגת זאב במזרח ירושלים באמצע אוקטובר. המשטרה ירתה למוות בחסן. הקורבנות הישראליים, בגילי 20 ו -13, שרדו את פצעיהם. (אקטיבסטילס)

פעילות שמאל ישראליות לוקחות חלק בהפגנת תמיכה עם סרבנית המצפון תאיר קמינר, מחוץ לכלא הצבאי 400, בעיר ראשון לציון, 23 ינואר 2016. תאיר סירבה להתגייס לשירות הצבאי ישראלי לפני כשבועיים, ומאז היא כלואה בכלא צבאי. (אקטיבסטילס)

פעילות שמאל ישראליות לוקחות חלק בהפגנת תמיכה בסרבנית המצפון תאיר קמינר, מחוץ לכלא הצבאי 400, בראשון לציון, 23 ינואר 2016.
 (אקטיבסטילס)

פלסטינים בוחנים את הנזק שנגרם למבנה החקלאי שלהם, לאחר שכוחות ישראליים הרסו ארבע חממות, מבנים חקלאיים ובאר מים באזור ענון, בקעת הירדן, הגדה המערבית, 14 בינואר 2016 . המבנים, שנבנו במימון האיחוד האירופי, נהרסו באמתלה של בנייה ללא היתר בשטח C . לפי דובר תיאום הפעילות הישראלית בשטחים,  יותר מ 85% משטחה של בקעת הירדן תחת שליטה צבאית מלאה ישראלית, שבה לעתים רחוקות ניתנים לתושבים הפלסטיניים היתרים לבנות או לתקן את בתיהם, בעוד שהתנחלויות הישראליות הבלתי חוקיות באזור התרחבו מאוד בשנים האחרונות. (אקטיבסטילס)

פלסטינים בוחנים את הנזק שנגרם למבנה החקלאי שלהם, לאחר שכוחות ישראליים הרסו ארבע חממות, מבנים חקלאיים ובאר מים באזור ענון, בקעת הירדן, הגדה המערבית, 14 בינואר 2016 . המבנים, שנבנו במימון האיחוד האירופי, נהרסו באמתלה של בנייה ללא היתר בשטח C . לפי דוברות מתאם הפעולות  בשטחים, יותר מ 85% משטחה של בקעת הירדן תחת שליטה צבאית מלאה ישראלית, שבה לעתים רחוקות ניתנים לתושבים הפלסטיניים היתרים לבנות או לתקן את בתיהם, בעוד שהתנחלויות הישראליות הבלתי חוקיות באזור התרחבו מאוד בשנים האחרונות. (אקטיבסטילס)

נער ישראלי שורף צו גיוס במהלך משמרת סולידריות עם תאיר קמינר וטניה גולן, בזמן הגעתן לבסיס הצבאי תל השומר ובו יודיעו על סירובן להתגייס לשירות הצבא הישראלי, 31 ינואר 2016. (אקטיבסטילס)

נער ישראלי שורף צו גיוס במהלך משמרת סולידריות עם תאיר קמינר וטניה גולן, בזמן הגעתן לבסיס תל השומר כדי להודיע על סירובן להתגייס לשירות הצבאי. 31 בינואר 2016. (אקטיבסטילס)

פעילים ישראליים מפגינים  נגד הפרטת גז טבעי. תל אביב, 30 בינואר, 2016.  כ- 2,000 איש צעדו במחאה על מדיניות הממשלה בעניין ההפרטה של גז טבעי שנמצא בים התיכון. (אקטיבסטילס)

פעילים מפגינים נגד מתווה הגז. תל אביב, 30 בינואר, 2016. כ- 2,000 איש צעדו במחאה על מדיניות הממשלה בעניין ההפרטה של הגז הטבעי. (אקטיבסטילס)

 

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf