newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

תמונות החודש: כרוניקה של מאבק על עיר הקודש

לפני חודש עוד ציינו כאן את חג הקורבן. בזמן שחלף הגיעה המתיחות לשיא, מוסלמים ויהודים כאחד קוראים למלחמה על הר הבית, הדם נשפך והסוף לא נראה לעין. סיפור מהסוף להתחלה

מאת:

תמונות: אורן זיו, יותם רונן, אחמד אל-באז, פאיז אבו-רמלה, טלי מאייר

מבט על העיר העתיקה בירושלים, 30 אוקטובר, 2014. הרשויות הישראליות סגרו כניסה להר הבית ליהודים ומוסלמים בעקבות ניסיון ההתנקשות בפעיל הימין הקיצוני יהודה גליק. (אקטיבסטילס)

מבט על העיר העתיקה בירושלים, 30 אוקטובר, 2014. הרשויות הישראליות סגרו כניסה להר הבית ליהודים ומוסלמים בעקבות ניסיון ההתנקשות בפעיל הימין הקיצוני יהודה גליק. (טלי מאייר/אקטיבסטילס)

עימותים בין פלסטינים לכוחות ישראלים בשכונת אבו-טור, לאחר הריגתו של מוקאץ היגאזי, שהיה חשוד בהריגתו של פעיל הימין הקיצוני, יהודה גליק, מזרח ירושלים, 30 אוקטובר, 2014. (אקטיבסטילס)

עימותים בין תושבים לכוחות משטרה בשכונת אבו-טור, לאחר הריגתו של מועתז חיג'אזי, שהיה חשוד בהריגתו של פעיל הימין הקיצוני, יהודה גליק, מזרח ירושלים, 30 אוקטובר, 2014. (פאיז אבו-רמלה/אקטיבסטילס)

פלסטינים נושאים ארון דמה במהלך הלוויה סימבולית לעבד אל-רחמאן אל-שאלוודי, סילוואן, מזרח ירושלים, 26 באוקטובר, 2014. אורן זיו/אקטיבסטילס

פלסטינים נושאים ארון דמה במהלך הלוויה סימבולית לעבד אל-רחמאן אל-שאלוודי, סילוואן, מזרח ירושלים, 26 באוקטובר, 2014. (אורן זיו/אקטיבסטילס)

פלסטינים מבצעים את תפילת יום השישי, בשכונת ראס אל-עמוד, במזרח ירושלים, 24 אוקטובר, 2014. (אקטיבסטילס)

תפילת יום השישי בשכונת ראס אל-עמוד, במזרח ירושלים, 24 אוקטובר, 2014. (אורן זיו/אקטיבסטילס)

כוחות הבטחון הודפים מתפלל פלסטינים לאחר תפילת יום השישי, בשכונת ראס אל-עמוד, במזרח ירושלים, 24 אוקטובר, 2014. (אקטיבסטילס)

כוחות משטרה הודפים מתפלל פלסטיני לאחר תפילת יום השישי, בשכונת ראס אל-עמוד, במזרח ירושלים, 24 אוקטובר, 2014. (אורן זיו/אקטיבסטילס)

שוטר יורה גז מדמיע לעבר פלסטינים לאחר תפילת יום השישי, בשכונת עיסוואיה, במזרח ירושלים, 24 אוקטובר, 2014. (אקטיבסטילס)

שוטר יורה גז מדמיע לעבר פלסטינים לאחר תפילת יום השישי, בשכונת עיסוואיה, במזרח ירושלים, 24 אוקטובר, 2014. (אורן זיו/אקטיבסטילס)

צעירים פלסטינים נראים מאחורי צמיג בוער במהלך עימותים לאחר תפילת יום השישי, בשכונת עיסוואיה, במזרח ירושלים, 24 אוקטובר, 2014. (אקטיבסטילס)

צעירים מאחורי צמיג בוער במהלך עימותים לאחר תפילת יום השישי, בשכונת עיסאוויה, במזרח ירושלים, 24 אוקטובר, 2014. (אורן זיו/אקטיבסטילס)

מפגיני ימין קוראים קריאות נקמה במהלך הפגנה באזור הרכבת הקלה בגבעת התחמושת, לאחר אירוע הדריסה בו נהרגו שני ישראלים, ירושלים, 23 לאוקטובר, 2014. (אקטיבסטילס)

מפגיני ימין קוראים קריאות נקמה במהלך הפגנה באזור הרכבת הקלה בגבעת התחמושת, לאחר אירוע הדריסה בו נהרגו שתי ישראליות ונפצעו שישה, ירושלים, 23 לאוקטובר, 2014. (אורן זיו/אקטיבסטילס)

מפגיני ימין קוראים קריאות נקמה ומחזיקים תמונת של כהנא, במהלך הפגנה באזור הרכבת הקלה בגבעת התחמושת, לאחר אירוע הדריסה בו נהרגו שני ישראלים, ירושלים, 23 לאוקטובר, 2014. (אקטיבסטילס)

מפגיני ימין קוראים קריאות נקמה ומחזיקים תמונה של כהנא, במהלך הפגנה באזור הרכבת הקלה בגבעת התחמושת, לאחר אירוע הדריסה בו נהרגו שתי ישראליות ונפצעו שישה, ירושלים, 23 לאוקטובר, 2014. (אורן זיו/אקטיבסטילס)

מפגיני שמאל מניפים שלטים במהלך הפגנה נגד גזענות, ירושלים, 18 באוקטובר, 2014. (אקטיבסטילס)

מפגיני שמאל מניפים שלטים במהלך הפגנה נגד גזענות, ירושלים, 18 באוקטובר, 2014. (אורן זיו/אקטיבסטילס)

פלסטינים מתפללים לכיוון אל-אקסה תחת שמירה של כוחות מג״ב במהלך תפילת יום השישי, בשכונת ואדי אל-ג׳וז, מזרח ירושלים, 17 אוקטובר, 2014. (אקטיבסטילס)

שוטרים משגיחים על תפילת פלסטינים לכיוון אל-אקצא בשכונת ואדי אל-ג׳וז, מזרח ירושלים, 17 אוקטובר, 2014. (אורן זיו/אקטיבסטילס)

נשים וגברים פלסטינים מפגינים מחוץ למתחם אל-אקסה במחאה על הגבלות הכניסה של ישראל, 15 לאוקטובר, 2014. בשבועות האחרונים הוגבלה הכניסה למתחם לגברים מעל 50. (אקטיבסטילס)

הפגנה מחוץ למתחם אל-אקצא במחאה על הגבלות הכניסה שישראל מטילה על מתפללים, 15 לאוקטובר, 2014. בשבועות האחרונים הוגבלה הכניסה למתחם לגברים מעל גיל 50. (אורן זיו/אקטיבסטילס)

גבר פלסטיני מוכה על ידי כוחות מג״ב במהלך הפגנה מחוץ למתחם אל-אקסה במחאה על הגבלות הכניסה של ישראל לאזור, 15 לאוקטובר, 2014. בשבועות האחרונים הוגבלה הכניסה למתחם לגברים מעל 50. (אקטיבסטילס)

עצור מוכה על ידי שוטרים במהלך הפגנה מחוץ למתחם אל-אקצא במחאה על הגבלות הכניסה של ישראל לאזור, 15 לאוקטובר, 2014 (אורן זיו/אקטיבסטילס)

פלסטינים מתפללים את תפילת יום השישי בתוך מתחם אל-אקסה במסגרת היום הראשון של חג הקורבן (אשר מציין את נכונותו של אברהם להקריב את יצחק), 4 לאוקטובר, 2014. החג המוסלמי השנה תאם את חג יום הכיפורים היהודי, בפעם הראשונה מזה 33 שנים. (אקטיבסטילס)

פלסטינים מתפללים את תפילת יום השישי בתוך מתחם אל-אקצא במסגרת היום הראשון של חג הקורבן, אשר מציין את נכונותו של אברהם להקריב את ישמעאל, 4 לאוקטובר, 2014. החג המוסלמי השנה חפף ליום הכיפורים היהודי, בפעם הראשונה מזה 33 שנים. (פאיז אבו-רמלה/אקטיבסטילס)

 

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf