newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

פשרת תאגיד השידור הציבורי גרועה יותר מסגירתו

ראש הממשלה ושר האוצר דנים בפיטורי עובדי ציבור בגלל דעותיהם, ולאף אחד זה לא נראה מוזר

מאת:

היום (ב׳) מסתמנת פשרה במשבר הקואליציוני: ראשי תאגיד השידור הציבורי, אלדד קובלנץ וגיל עומר, יוחלפו, החוק שמאפשר שליטה פוליטית בכל ערוצי השידור (לא רק בתאגיד) יעבור, התאגיד יקום והממשלה תשרוד. כחלון, אומרים, כבר מסכים.

במלים אחרות, המדינה תפטר את עובדי הציבור שמונו לעמוד בראש התאגיד בגלל דעותיהם הפוליטיות, הם יוחלפו בעובדים בעלי דעות אחרות, והמשבר יבוא לסיומו.

על פי החוק במדינת ישראל אסור לפטר עובדים בשל דעותיהם – אבל שר האוצר ונציגי ראש הממשלה דנים באפשרות הזאת בגלוי. והעיתונאים שמסקרים את זה לא אומרים כמעט כלום על כך. למרות שמדובר בקולגות שלהם, אלדד קובלנץ וגיל עומר, שהם היו יכולים למצוא את עצמם במקומם.

אגב, זה לא שמישהו יודע מה הדעות של קובלנץ ועומר. החשד נגדם בשמאלנות נובע בעיקר משמועות שמפיצים ראש הממשלה ומקורביו. ראש הממשלה אוהב לסמן מטרות. בעבר הוא כבר הביא לפיטורים של עורך בגלל פוסט בפייסבוק. אבל כאן אין אפילו התבטאות או פוסט. סתם חשד בשמאלנות.

> משה כחלון מעולם לא התקיים כישות פוליטית עצמאית

ואיפה השר ארדן?

לפני שלושה שבועות שידרה ארץ נהדרת מערכון על משטרת מחשבות שמתקיימת בישראל. השר לבטחון פנים, גלעד ארדן, זעם, ואפילו כתב על זה פוסט בפייסבוק. "יותר מעשר שנים אתם בפריים טיים עם תוכנית מגה-שמאלנית שמשודרת לעם ימני", שלף ארדן את ההוכחה. "ואתם אשכרה עושים מערכון על זה שבישראל משתיקים שמאלנים?"

ארדן הוא האיש שיזם את הקמת תאגיד רשות השידור. כעת עומדים לפטר את האנשים שהוא מינה על רקע דעותיהם הפוליטיות. את התגובה שלו עוד לא שמענו.

ברור שיש בישראל משטרת מחשבות. קובלנץ ועומר לא סומנו כי הם אומרים דברים מחוץ לקונצנזוס (בכל חברה אנושית יש דברים שאסור לומר). רוב הזמן, הם לא אומרים כלום. קובלנץ מוכר בעיקר כמי שהרדים את נהגי ישראל באמצעות הפלייליסט של גלגל"צ. "שמאלנות" היא מין תכונה אלסטית כזו שאפשר לייחס לכל אויבי השלטון, והפעם במקרה הדביקו אותה לו.

גם אם קובלנץ יינצל, המסר לכל עובד ציבור בישראל הוא ברור: חשד בשמאלנות יעצור לך את הקריירה, אם לא יחסל אותך לגמרי. אם חשבת לומר משהו, עדיף שתשתוק. אם תכתוב פוסט בפייסבוק, מישהו יתפוס אותך. וגם אם לא תעשה כלום, אולי תחטוף. זו משטרת מחשבות. לכן, הפשרה המסתמנת בנושא התאגיד גרועה יותר מסגירתו.

> ימים של סולידריות: עיתונאים, נהגים, מטפלות ומלצרים בשורת מאבקי עובדים

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf