newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

ישראלי דרס פלסטינים ונמלט. לא הוטל סגר על ההתנחלות הסמוכה

פיגוע שני ביומיים: בהרצליה נדקר עובד עירייה ערבי על ידי יהודי שצעק "מוות לערבים"; בגדה דרס מתנחל ארבעה פלסטינים ונמלט לקרני שומרון. על הרצליה לא הוטל סגר, ובקרני שומרון לא נערכו חיפושים מבית לבית. בתחילת החודש, כשניב אסרף ביים את חטיפתו באזור חברון, זה נראה אחרת

מאת:

שני פיגועים אירעו בשבוע האחרון וכלי התקשורת לא עצרו את לוח השידורים ולא עברו לשידורי חדשות מסביב לשעון. גם לא הוטל סגר על האזורים מהם יצאו המפגעים, לא הוקפצו אלפי חיילי מילואים, ולא נערכו עשרות מעצרים מנהליים. חיילים במסכות שחורות ונשקים שלופים לא פשטו מבית לבית והרסו חפצים, ואפילו מחסומים לבדיקת רכבים ותעודות לא הוקמו.

גם לאחר שנעצרו המפגעים, בני משפחותיהם הקרובים והרחוקים, כמו גם אנשים שאי פעם הכירו אותם, לא הובאו למעצר. אף חבר כנסת לא דרש מוות למחבלים, או את המינימום – הריסת בתי משפחותיהם.

אתמול, ערב יום הזיכרון, סמוך לזמן הצפירה, פגע מתנחל ברכבו בארבעה פלסטינים בדרך הראשית של הכפר נבי אליאס, הסמוך לקלקיליה. הנהג הפוגע ברח מהמקום להתנחלות קרני שומרון, והסגיר את עצמו מאוחר יותר למשטרה. הוא לא עצר להגיש עזרה לארבעת הפצועים, בהן שתי נשים בהריון, שנפגעו באורח בינוני וקל. על פי עדויות הפלסטינים מדובר היה בדריסה מכוונת. הנהג הפוגע טען מאוחר יותר כי מדובר בתאונה וכי לא עצר מאחר וחשש, וכי לאחר שהגיע למקום "בטוח" התקשר למשטרה ודיווח על האירוע. כאמור, לא הוטל סגר על קרני שומרון, ואף מתנחל לא הודה בחקירה מטלטלת בפשע שלא ביצע.

יום קודם לכן (שני), בהרצליה, פשע שנאה נוסף. פועל ניקיון ערבי, עובד עיריית הרצליה, נדקר ברחוב על ידי יהודי ונפצע קל בכתפו. התוקף צעק "מוות לערבים" לפני שדקר את הפועל, ונמלט מהמקום. רק שעתיים מאוחר יותר נעצר החשוד במעשה שהסתתר בקרבת מקום. מאוחר יותר הוא הודה בחקירה כי החליט לדקור את מנקה הרחובות מאחר וזיהה כי הוא ערבי. גם במקרה זה לא נערכו פשיטות מדירה לדירה בבניינים הסמוכים, לא נעצרו עשרות אנשים, ולא נחסמו כל הכניסות והיציאות מהעיר הרצליה.

בתחילת החודש קיבלה המשטרה דיווח על העלמותו של ניב אסרף באזור חברון. אז ערוצי התקשורת כן עברו לשידורים חיים. למרות שמלכתחילה הסיפור היה נראה מפוקפק, למקום הוקפצו כוחות עצומים של צבא שהגיבו באלימות והענישו קולקטיבית את כל הפלסטינים הקרובים לאזור: הם הטילו מיד סגר על היישובים הסמוכים, החלו לעבור מבית לבית ולבצע מעצרים, ואף גרמו לאחד העצורים להודות בפשע שלא ביצע. כל זה כתוצאה ממה שהסתבר מאוחר יותר כחטיפה מבויימת.

מעניין שמבחינה בטחונית לא היה צורך בכל הפעולות האלימות בהן נוקט צה"ל כדרך שגרה בשטחים הכבושים כאשר יש חשד לאירוע על רקע לאומני. כי כשצה"ל משתולל במצבים כאלה בשטחים הוא לא עושה את זה כדי לשמור על הביטחון, אלא כדי לנקום. כדי להעניש. להבהיר לכל הפלסטינים שהם כולם אותו דבר, להבהיר להם למי יש את הכוח.

> אלפי אזרחים בעזה יוצאים במחאה: "בלתי אפשרי לחיות כאן"

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf