newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

30 אלף מפגינים בגדה וירושלים. שני הרוגים וכ-200 פצועים בקלנדיה

מעל מאתיים פצועים ושני הרוגים בהפגנה הגדולה ביותר בגדה המערבית בשנים האחרונות. הצבא ירה גז, גומי ועשה שימוש באש חיה. הפגנות גם בירושלים, שכם, בית לחם וחברון

מאת:

כשלושים אלף מפגינים פלסטינים צעדו הלילה (חמישי) לעבר מחסום קלנדיה בין רמאללה לירושלים בסולידריות עם תושבי עזה. מדובר בהפגנה הפלסטינית הגדולה ביותר בגדה המערבית בעשר השנים האחרונות. הצבא הגיב בירי גז, כדורי גומי וגם ירי חי.

בקלדניה נהרגו שני מפגינים ומעל מאתיים מפגינים נפצעו, חלקם מירי חי. באזור שכם דווח על חמישה עשר פצועים בהפגנות באזור.

בשעה תשע ושלושים בלילה החלו הפגנות בו זמנית בערים שונות ברחבי הגדה. מארגני ההפגנות קראו לצאת למחאה עממית בליל אל-קדר הלילה שנחשב קדוש למוסלמים, בו נפתחים שערי שמים והאל חורץ גורלות.

הפגנות התקיימו בשכם, טול כרם, בית לחם, חברון, וברחבי ירושלים בשכונות סילוואן, א-טור, עיסאוויה,  שועפאט, העיר העתיקה ובאזור הר הבית. המפגינים, נשים, גברים וילידים, נענו ברובם לקריאת המארגנים ונשאו דגלי פלסטין ולא את דגלי המפלגות חמאס או פתח.

הפגנה בקלנדיה (צילום: ורן זיו/אקטיבסטילס)

הפגנה בקלנדיה (צילום: ורן זיו/אקטיבסטילס)

שלושים אלף מפגינים בהפגנה בקלנדיה בסולידריות עם עזה. ליל אל-קדר (צילום: אקטיבסטילס)

שלושים אלף מפגינים בהפגנה בקלנדיה בסולידריות עם עזה. ליל אל-קדר (צילום: אקטיבסטילס)

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf