newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

עמוס ידלין ואהרונישקי מברכים את מתנחלי אלע"ד בסילוואן

מה מונע ממישהו מלשבת במועצה הציבורית של עמותה המקדמת את ההתנחלות במזרח ירושלים, וגם להיות מוזכר בתור הבטחוניסט הבא של מפלגת העבודה? התשובה: כלום

מאת:

לפני כמעט שבועיים נכנסו עשרות מתנחלים לכ-25 דירות בסילוואן – באחד ממאמצי ההתנחלות הגדולים בשכונה בשני העשורים האחרונים. אחרי הר הבית, סילוואן היא אולי מוקד החיכוך המשמעותי ביותר במזרח ירושלים, ועל המאמצים של אלע"ד להכניס כמה שיותר מתנחלים לתוכה כבר נכתב לא מעט (לדוח מקיף על המאמץ הישראלי לייהד את סילוואן – לחצו כאן).

ההתנחלות הזאת (יחד עם קידום פרויקט בגבעת המטוס) עמדו במוקד הביקורת שספג נתניהו בביקורו האחרון בארצות הברית. בתגובה טען ביבי שמדובר ברכישה של דירות פרטיות, שמותרת גם ליהודים וגם לערבים (שקר גס, כמובן). הארץ גם חשפו השבוע שאלע"ד מציעה שכר של 500 שקל ליום למי שיאכלסו דירות בסילוואן. הדרישה: נשק ברישיון.

קצת קשה לעקוב אחרי מעללי אלע"ד: העמותה קיבלה בעבר פטור מהמדינה מלחשוף את המקורות הכספיים שלה ואין לה אפילו אתר אינטרנט. אבל הבוקר מתפרסמת ב"הארץ" מודעה מטעמה שמברכת את מתנחלי סילוואן, ועל הדרך גם חושפת משהו מנשף המסכות של הפוליטיקה הישראלית.

לשון המודעה:

עם פרוס חג הסוכות, [אנו] שמחים לברך את עשרות המשפחות החדשות המצטרפות בימים אלו ליישוב היהודי בעיר דוד. [אנו] מצדיעים לעשייה הציונית של העוסקים במלאכה. חיזוק הנוכחות היהודית בירושלים הוא האתגר של כולנו, ובמעשה ההתיישבות אתם זוקפים את קומתנו.

זקופי הקומה שחתומים על הטקסט הזה הם חברי המועצה הציבורית של אלע"ד, ביניהם: מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר אילן כהן, מנכ"ל עיריית ירושלים לשעבר איתן מאיר, השופט העליון בדימוס צבי טל, ומפכ"ל המשטרה לשעבר שלמה אהרונישקי.

אבל השם הכי מעניין ברשימה שייך לאלוף במילואים עמוס ידלין, שבכובעו השני הוא ראש המכון למחקרים אסטרטגיים, ובכובעו השלישי הוא מי שהוזכר לא פעם בתור "הבטחוניסט" שהיה אמור לרגע להיכנס  לרשימת העבודה לכנסת. ואם יש סתירה בין מכון מחקר בטחוני-רציונליסטי, תנועה דתית-התנחלותית והמפלגה שמתיימרת להנהיג את "מחנה השלום" – זה כמובן רק בעיני המתבונן. אגב, במודעות קודמות הופיעו גם שמותיהם של ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) ואלעזר שטרן ממפלגת התהליך המדיני כחברי המועצה הציבורית של אלע"ד.

לא צריך את רשימת השמות הזו בשביל לדעת על הקרבה של אלע"ד למדינה ולממסד הפוליטי – בית המשפט חסם לפני חודש ניסיון להעניק לעמותה דריסת רגל ברחבת הכותל – אבל אפשר בהחלט ללמוד ממנה עד כמה חלול וריקני הפך המרכז הישראלי ושיח התהליך המדיני שלו. כיום כל אחד כבר יכול לחסות תחת כנפיו – אפילו תנועת אלע"ד.

> המתנחלים מנצחים בסילוואן, ובגדול

מודעה של אלע"ד, 10.10. 2014

מודעה של אלע"ד, 10.10. 2014

הפוסט פורסם גם באנגלית באתר 972+.

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf