newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

חמישה בני משפחה עומדים בפני פינוי מיידי ביפו

משפחת אבו רחימה גרה כל חייה בבית עמידר ברחוב יפת. לאחרונה קבע בית המשפט שעליהם לפנות את הדירה, והם לא מתכוונים לצאת

מאת:

הבוקר (רביעי) התייצבו בבית המשפט בנתניה בני משפחת אבו רחימה מיפו. בני המשפחה יוצאים למאבק על הבית, על קורת הגג היחידה שלהם. אתמול אחרי הצהריים, כשהבינו כי הם עומדים בפני פינוי ממשי, הם פנו ל"דרנא – הוועדה העממית נגד פינויים והריסות בתים ביפו", שהגישה עבורם בקשה לבית המשפט להורות על צו עיכוב ביצוע להחלטה לפנות אותם מביתם. בית המשפט דחה את הבקשה.

בהעדר צו המורה על עיכוב הביצוע מחר בשעה שמונה בבוקר יכנס לתוקפו צו פינוי גמיש המאפשר להשליך לרחוב ללא כל פתרון את איסמעיל, המתקיים על קצבת נכות של מאה אחוז, את אשתו פאטמה, שנמצאת בהריון מתקדם, ואת שלושת ילדיהם, בני שלוש שנתיים ושנה.

הדירה הקטנה ברחוב יפת 121 היא הבית היחיד שאיסמעיל מכיר; הוא עבר אליה בגיל שלוש, אל דודתו שגרה בה כדיירת מוגנת, וחי איתה שם עד סוף ימיה. הדירה שייכת במקור לרשות הפיתוח, שאת ענייניה ביפו מנהלת חברת עמידר. לאורך כל השנים שילמה המשפחה לעמידר שכר דירה מוגן וחשבונות ולא ביצעה פלישות או עבירות בניה. לאחר מותה של הדודה הגיש איסמעיל בקשה לעמידר להסדרת מעמד כבן דור שני. המשפחה עומדת בקריטריונים שהציבה עמידר וחוקי הגנת הדייר אמורים גם הם לחול עליה.

הדודה אמנם השאירה לעיסמאיל ומשפחתו את כל רכושה אך המשפחה מספרת כי לאחר מותה הגיע אדם איתו הייתה הדודה בקשר זוגי, ולמרות שמעולם לא גר בדירה פנה לבית המשפט ותבע עליה בעלות. הזוג פנה לעמידר, שסירבה לקחת אחריות או להידרש לשאלת הזכאות, והשאירה את ההכרעה לבית המשפט. בית המשפט פסק לטובתו של בן זוגה של הדודה, שמבקש למכור את הנכס. החלטת בית המשפט תמוהה ביותר מאחר והדירה מעולם לא הייתה בבעלות דודתו של איסמעיל ועל כן היא אינה יכולה להוריש אותה.

> תושבות שכונות ודיור ציבורי דורשות צדק חברתי מיאיר לפיד

משפחת אבו רחימה, בסרטון של הטלוויזיה החברתית

חברת עמידר, שהוקמה כחברה משכנת שתפקידה למצוא פתרונות דיור לאלה שידם אינה משגת, מצאה עם השנים עיסוקים נוספים, רווחיים יותר, והיום מועלת באופן בוטה בתפקידה המקורי ונותנת יד לפינויי משפחות, הריסת בתים, שיכון משפחות זכאיות בתנאים מחפירים ומכירת נכסים ציבוריים לבעלי הון.

פעילות ופעילים מתכוונים להתאסף בבית אבו רחימה ביום חמישי בבוקר, יום הפינוי, ולפעול למניעתו. כל מי שיכול/ה להגיע ולתת יד תבורך. נתראה שם. יפת 121, קומה שניה, ביפו.

> לקראת הכרזה? כך צפויה להראות הרשימה הערבית המאוחדת

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן

oembed

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf