newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

לאלימות בירושלים יש הקשר, והוא נמצא בכיכר ספרא ובקריית הממשלה

מי שתומך במהלכים שכל תכליתם היא דחיקת הנוכחות הערבית מהמרחב הישראלי בכוח החוק, אין לו הזכות להביע זעזוע כאשר אחרים ינסו לדחוק את הנוכחות הפיזית שלהם בכוח הזרוע והאש. הדברים שאמרתי בהפגנה נגד להב"ה בירושלים

מאת:

לפני שבועיים בדיוק ניסו שלושה צעירים להצית את בית הספר הדו לשוני. זה נגמר בשתי כיתות א' שרופות, ובגל של גינויים חריפים, התנערות, וזעזוע מקיר לקיר. בית הספר שלנו זכה בשבועיים האחרונים למפגן סולידריות מרשים מצד רבים וטובים שביקשו להביע שאט נפש כנה מהמעשה, אבל גם לחיבוק דב של פוליטיקאים שבחלקם מזינים באופן פעיל את המדורה הרעילה, שלהבותיה חרכו את קירות בית הספר שלנו לפני שבועיים.

> ירושלים: מאות הפגינו נגד גזענות וקראו להוציא את להב"ה מחוץ לחוק

הכיתה שהוצתה בביה"ס הדו-לשוני בירושלים (צילום: טלי מאייר/אקטיבסטילס)

הכיתה שהוצתה בביה"ס הדו-לשוני בירושלים (צילום: טלי מאייר/אקטיבסטילס)

ניסיון להצית בית ספר הוא פשע אלים שכמובן אסור לעבור עליו לסדר היום, אבל אנחנו חייבים לזכור שהפשע הזה לא התרחש במציאות נטולת הקשר; אנחנו חייבים לזכור ולהזכיר כי הפשע הזה הוא ביטוי וולגרי במיוחד של הלך רוח אלים ומסית שלאסוננו הולך ותופס מקום של קבע ברחובותיה של ירושלים, למרות שהוא זר מיסודו לטבעה של העיר.

כבר חודשים שרחובותיה של ירושלים הופקרו לידיהם של פשיסטים וגזענים, חמושים בתורת הגזע של כהנא וגופשטיין, ובמשך חודשים פרנסי העיר והארץ בוחרים להעלים עין, לגבות אותם בהסכמה שבשתיקה, או אף לעודד אותם ברוח גבית ממש.

אלימות מסוג זה לא צומחת בוואקום. היא צומחת על מצע הדה-לגיטימציה שהולכת וסוגרת על האוכלוסיה הפלסטינית בירושלים, בתוך שטחי ישראל, וכמובן בשטחים הכבושים. מי שתומך במהלכים שכל תכליתם היא דחיקת הנוכחות הלאומית, התרבותית, האזרחית הערבית מהמרחב הישראלי בכוח החוק, אין לו הזכות להביע זעזוע כאשר אחרים ינסו לדחוק את הנוכחות הפיזית שלהם בכוח הזרוע והאש.

חודשים לפני ההצתה ראינו פעם אחר פעם את הכתובות הגזעניות האלה על קירות בית הספר, על מרצפות המדרחוב, על קרונות הרכבת הקלה, על תחנות האוטובוסים בירושלים. ובכל פעם ראינו ושמענו את צקצוקי הלשון וגלגולי העיניים של פרנסיה, אבל איך אפשר להאמין לצקצוקי הלשון וגלגולי העיניים הללו כאשר אותם האנשים ממש אדישים לנוכחותם של המסיתים ברחובות העיר, ואיך אפשר להאמין להם כאשר הם עצמם מנצחים על האלימות הממוסדת נגד תושבי ירושלים הפלסטינים מהמשרדים בכיכר ספרא ובקריית הממשלה? שהרי באצבעותיהם ממש הם כותבים את אותן כתובות גזעניות על הקיר כבר שנים, מסוכנות בהרבה מלהבות של שלושה בחורים מוסתים שהם לא יותר מחיילים זוטרים של גופשטיין.

> לעשרות אלפי תלמידים בירושלים אין בכלל בי"ס שאפשר לשרוף

מפגינים בכיכר ציון קוראים להוציא את ארגון להב"ה מחוץ לחוק (אורן זיו / אקטיבסטילס)

מפגינים בכיכר ציון קוראים להוציא את ארגון להב"ה מחוץ לחוק (אורן זיו / אקטיבסטילס)

כי אסור לטעות – גם הבטונאדות בכניסה לעיסאוויה זה כתובת גזענית על הקיר!

גם נישול פלסטינים מבתיהם בסילוואן וכניסת מתנחלים תחתם זה כתובת גזענית על הקיר!

גם המעצרים השרירותיים, ההטרדות, הגז המדמיע, הבואש שמתיז מי ביוב לתוך חנויות ובתים הם כתובת גזענית על הקיר!

גם אלפי ילדים שהמערכת לא טורחת להכשיר עבורם בתי ספר כפי שמתחייב מחוקיה שלה זה כתובת גזענית על הקיר!

גם הריסות הבתים בבסותאן זה כתובת גזענית על הקיר!

גם הכבדת היד הקשה ממילא בדוחות שרירותיים שנועדו להמאיס על אוכלוסיה שלמה את החיים זאת כתובת גזענית על הקיר!

גם שכונת שלמות ללא מדרכות, ללא תשתיות, ללא עמודי תאורה, ללא גני משחקים, ללא כבישים סלולים, הם כתובת גזענית על הקיר!

גם האיסור דה פקטו על כארבעים אחוזים מתושבי העיר לבנות את בתיהם על אדמתם כחוק זה כתובת גזענית על הקיר!

אנחנו דורשים כמובן את מיצוי הדין עם המציתים ועם שולחיהם, אבל המחויבות שלנו לירושלים והסולידריות שלנו עם תושביה נמתחים הרבה מעבר לקירות בית הספר הדו לשוני.

אנחנו ירושלים! ירושלים ההטרוגנית, השפויה, הסובלנית, ואנחנו לא ניתן לצמחים הרעילים האלה שזרים כל כך לאדמתה של העיר להכות בה שורשים. אנחנו ירושלים, ואנחנו נקיא את הכהניסטים ואת הגופשטיינים ואת המסיתים ואת המציתים, כדי שכל תושבי העיר הזו יזכו לנשום את האוויר הנקי של כבוד ושל שוויון שהם ראויים לו, במזרחה ובמערבה כאחד.

> רשיון להרוג: לאן נעלם החייל שירה בגבו של זכריה דראגמה?

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf