newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

יומיים של מחאה: טראמפ לך הביתה! סולידריות עם האסירים שובתי הרעב

מול בית הנשיא ונציגויות ארה"ב בירושלים ובתל אביב יתקיימו הפגנות נגד טראמפ ובעד הסדר מדיני. שביתה כללית הוכרזה משני צידי הקו הירוק בתמיכה באסירים השובתים רעב כבר 36 ימים, והפגנות יתקיימו בשטחים, בחיפה ותל אביב

מאת:

בין שלל החיוכים, החגיגות המתוחות, והמריבות בין השרים על הזכות ללחוץ לנשיא האמריקאי את היד, יש גם מי שמנצלים את הביקור כדי להעביר מסר לנשיא השנוי במחלוקת, ובתמיכה בדרישותיהם של האסירים הפלסטינים.

הראשונות לקבל את פניו של הנשיא האמריקאי הן פעילות הארגון "נשים עושות שלום", שמתוכננות להפגין החל מהשעה אחת מחוץ לבית הנשיא בירושלים, בזמן פגישתם של טראמפ וריבלין, בקריאה להסדר מדיני. בשבוע שעבר יצרו נשות הארגון שלט אנושי ענק ביפו עם הכיתוב "מוכנות לשלום", וזהו המסר שלהן לשני המנהיגים.

חמישים שנים יותר מידי

בשעה שש בערב, בזמן פגישת נתניהו-טראמפ בירושלים, יפגינו פעילי חד"ש מול שגרירות ארה"ב בתל אביב בקריאה "טראמפ הביתה!". בהזמנה להפגנה נכתב: ״טראמפ ומדיניות הממשל האמריקאי הם חלק מהבעיה ולא חלק מהפתרון. אחרי חמישים שנות כיבוש, שלום בין ישראלים לפלסטינים יגיע מתוך יוזמה של העמים שחיים כאן, ולא מתוך האינטרסים של המעצמה האמריקאית, הנהנית הגדולה מהתמשכות המלחמות, ההרס והדיכוי באיזור״. בהפגנה ישתתפו חברי הכנסת עאידה תומא-סלימאן ועבדאללה אבו-מערוף (חד״ש, הרשימה המשותפת).

בשעה שבע יצטרפו אליהם פעילים אמריקאים, תומכי המפלגה הדמוקרטית בישראל, שיקיימו החל מהשעה שמונה וחצי הפגנה גם בגן העצמאות בירושלים מול הקונסוליה האמריקאית. המפגינים מבקשים "להשמיע את ההתנגדות שלנו לאג׳נדות הימניות המסוכנות וחרחור השנאה בקרב המנהיגים שלנו, ולהשמיע את התמיכה שלנו בשלום, זכויות אדם ושיוויון", ואולי בעיקר "להראות לנשיא טראמפ שאפילו כשהוא מבקר בישראל, הוא לא יכול לברוח ממחאה כנגד המדיניות שלו".

> חמישים שנות כיבוש. עצוב! אז מה אפשר לעשות?

הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ נוחת בנתב"ג. (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)

הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ נוחת בנתב"ג. (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)

תמיכה בשובתי הרעב

הנשיא טראמפ נוחת באזור כאשר שביתת הרעב של האסירים הפוליטיים הפלסטינים מגיעה ליומה ה-36. מצבם הרפואי של שובתי הרעב מתחיל להדרדר. אתמול דווח כי שב"ס החל להעביר עשרות אסירים לבתי חולים ברחבי הארץ. על פי ההסתדרות הרפואית, בשלב הזה שובתי הרעב סובלים מסחרחורות וחולשה, מרעד והליכה לא יציבים, מתקשים בעמידה, יכולות להיגרם הפרעות בקצב הלב, תחושת קור ועוד. החל מהשבוע החמישי לשביתה, אליו נכנסו לפחות מאות מהשובתים אתמול, עלולים להופיע סימנים של תחושת ורטיגו, הקאות בלתי נשלטות, ריצוד עיניים וקושי בהזזתן.

את כל אלה סובלים כל כך הרבה אסירים כדי לנצח את שב"ס במאבק על תנאי כליאה בסיסיים, ביניהם: טלפונים ציבוריים (כפי שיש לכל אסיר אחר), ביקורי משפחות, קבלת שירותי בריאות נאותים ואנושיים, שיפור תנאי הנסיעה מכלא לכלא, יחס אנושי לאסירים בזמן העברתם ברכבי שב"ס, הוספת ערוצי טלוויזיה שהתוכן שלהם מתאים לאסירים ולשפתם, מיזוג אוויר, הפסקת השימוש בפרקטיקת הבידוד שיכולה לגרום לכל אדם לצאת מדעתו והפסקת המעצרים המנהליים.

היום מתקיימת שביתה כללית משני צידי הקו הירוק בתמיכה בשביתה ובדרישות האסירים, עליה הכריזו ועדת המעקב העליונה יחד עם הוועדה הלאומית הפלסטינית. הפגנות סולידריות וזעם מתקיימות ברחבי הגדה.

היום (שני) בשעה שבע וחצי בערב תקיים קואליציה של ארגונים מחיפה הפגנה בתמיכה בדרישות האסירים במושבה הגרמנית בעיר. מחר (שלישי) החל מהשעה שמונה בערב יקיימו פעילי קבוצת "כיכר השעון" מיפו הפגנת מחאה בפינת הרחובות קינג ג'ורג' ושדרות בן ציון. הפעילים מבקשים להביא את המאבק, שהחברה הישראלית מתעלמת ממנו, או לועגת לו הישר ללב תל אביב.

> המחוות של נתניהו לפלסטינים הן בלוף, והתקשורת משתפת פעולה

מפגינים פלסטינים חוסמים את אחת הכנוסיות הראשיות לעיר שכם במהלך הפגנת תמיכה באסירים השובתים רעב כבר 36 ימים. 22 במאי 2017 (אחמד אל באז/אקטיבסטילס)

מפגינים פלסטינים חוסמים את אחת הכנוסיות הראשיות לעיר שכם במהלך הפגנת תמיכה באסירים השובתים רעב כבר 36 ימים. 22 במאי 2017 (אחמד אל באז/אקטיבסטילס)

"נשים עושות שלום" מפגינות מול פגישת ריבלין טראמפ:

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן

oembed

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf