newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

האם בנצי גופשטיין שהסית נגד מצעד הגאווה כבר נחקר?

שישה אנשים היו הערב קורבנות לפשע שנאה נוסף במצעד הגאווה בירושלים, והעיר חזרה לשגרתה כאילו לא אירע דבר. זה הזמן לצאת לרחובות ולדרוש למצות את הדין עם אלה שהסיתו לפשע

מאת:

בירושלים, הסדר חזר על כנו. הרחובות שוקקים הולכי רגל ומכוניות, אדישים לזוועה שהתרחשה פה אך לפני כשעה, כששישה אנשים נדקרו במהלך מצעד הגאווה.

במקום לצאת ולהבעיר את רחובות ירושלים, במקום לדרוש את מעצרו של המסית הראשי בנצי גופשטיין, במקום לדרוש מראש העיר ומראש הממשלה לקחת אחריות, אנחנו מתכנסים בגן הפעמון, מלקקים את הפצעים, ומנחמים את מאות הצעירות והצעירים שהיו עדים למחזה הנורא.

הגעתי למצעד בדיוק לרגע הדקירה. עוד הספקתי להתווכח עם כמה שוטרים בנוגע לסינון הקפדני בכניסה למצעד, כאשר לנגד עיניי רצו בהיסטריה מוחלטת חבורת שוטרים האוחזים בדוקר, ישי שליסל, ומכניסים אותו לתוך הניידת.

כ-150 מטרים משם שכבו על הרצפה שישה אנשים צעירים, מדממים, קורבנות לפשע שנאה נוסף, ומסביב אלפים בוכים, צועקים, מחפשים נואשות חברות וחברים, מנסים לאתר מכרים.

> למה אני מסרב להשתתף במצעד הגאווה

פיגוע דקירה במצעד הגאווה בירושלים

פיגוע דקירה במצעד הגאווה בירושלים

פיגוע דקירה במצעד הגאווה בירושלים

כרגע, הדוקר עצור בידי המשטרה. מי שלא נמצא במעצר, או בכלא, הם בנצי גופשטיין ויתר החברים הבכירים בלהב"ה, שהסיתו ללא הרף בימים שלפני המצעד. אותם אלה שמצליחים איכשהו בכל פעם לגרום לאנשים אחרים לנקוט במעשי אלימות, ובעצמם מצליחים לחמוק מהאחריות ואחר כך עוד להתראיין לטלוויזיה ולגנות תוך גלגולי עיניים את אותה האלימות שהם עצמם הניעו.

כלי התקשורת שנותנים כעת במה לאיש הזה, שדם על ידיו, שנותנים במה לדברי ההסתה והשנאה שלו ולהסברים המגוחכים שלו, משתפים איתו פעולה.

לצד ליקוק הפצעים שבו מתכנסת כעת הקהילה, ולצד הדאגה העמוקה לשלום הפצועים, לא ייתכן שהחיים בירושלים ימשיכו כשגרתם. זה הזמן לקרוא לכל הקהילה מכל רחבי הארץ, לכל תומכי הקהילה ולכל מי שמוכן להתייצב לצידה אל מול האלימות הפושעת, לעלות לירושלים, להביע סולידריות, ובעיקר לא להניח לאחראים האמיתיים לחמוק גם הפעם מעונש.

הרשימה התפרסמה גם באנגלית באתר 972+

> בנצי גופשטיין לא לבד

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf